تزریق ژل

تورم بعد از تزریق ژل خط خنده

تورم بعد از تزریق ژل خط خنده

تورم بعد از تزریق ژل خط خنده

تورم هم مانند کبودی یکی از شایعترین مشکلات بیماران بعد از تزریق ژل محسوب می شود. برای رفع خط خنده و چروک اطراف دهان معمولا از ژل های ژوویدرم و رستیلن استفاده می شود. تزریق ژل ژوویدرم و رستیلن به اطراف دهان، درجات مختلفی از تورم را به دنبال خواهد داشت.

تورم بعد از تزریق ژل ممکن است بین چند ساعت تا چند روز طول بکشد و احتمال اینکه طولانی تر بشود هم وجود دارد که باز هم بستگی به فاکتورهای زیادی دارد. بلافاصله بعد از تزریق ژل، بخاطر خاصیتی که ژل دارد تورم رخ میدهد؛ در واقع، جذب آب عامل اصلی ایجاد تورم در صورت بیمار بعد از تزریق ژل است.

تورم بعد از تزریق ژل خط خنده

در شرایط عادی، این تورم خیلی زود از بین می رود و نگرانی زیادی به وجود نمی آورد. اگر شما پیش از انجام تزریق مراقبت های لازم را از پوست خود به عمل بیاورید و بعد از آن نیز همه دستورالعمل های پزشک را جدی بگیرید و همچنین اگر در جریان تزریق، شرایط کاملا استانداردی داشته باشید و ژل در نوع مناسب و اندازه درست تزریق شود، عوارضی از جمله تورم به حداقل خواهند رسید و به سرعت محو خواهند شد.

این موضوع البته مستلزم این نیز هست که بدن با فعالیت غیرطبیعی هورمونی روبرو نشود و در روزهای بعد از انجام تزریق، پوست فرد آسیب جدی نبیند. اگر همه چیز در شرایط استاندارد قرار داشته باشد، این تورم طوری از بین خواهد رفت که انگار از اول روی صورت شما وجود نداشته است.

ژل های ژوویدرم و رستیلن از اسید هیالورونیک ساخته شده اند؛ اسید هیالورونیک، ژلی است که می تواند آب را به خود جذب کند و درست مثل یک اسفنج، آب را در خودش نگه می دارد.

خوشبختانه تورم بعد از تزریق ژل یا فیلرها معمولا به سرعت بهبود می یابد و فقط بیمار متوجه آن می شود. بیمارانی که در صورت خود ژل تزریق می کنند، می توانند بعد از تزریق به سرکار خود برگردند و بسیاری از بیماران در همان روز، مجددا کارهای خود را ادامه میدهند.

تورم بعد از تزریق ژل خط خنده

اکثر کسانی که تورم دارند، بعد از ویزیت متخصص سریع مشکلاتشان حل می شود. نکته جالب این است که تورم فقط برای خود بیمار آزار دهنده است و برای دوستان، خانواده و اطرافیان آنها این مسئله چندان عجیب و غیر عادی نیست.

چگونه میتوان تورم بعد از تزریق ژل خط خنده را کاهش داد؟

هر چیزی که برای سلامت بدن شما مفید باشد، برای پوست شما هم خوب است و به تورم بعد از تزریق ژل خنده هم کمک زیادی می کند. حتما طبق دستورات متخصص خودتان عمل کنید و از دوره ریکاوری خود نهایت استفاده را کنید.

پس از تزریق فیلر زیر پوست، جذب آب صورت خواهد گرفت و تورم به وقوع خواهد پیوست. این ورم اولیه تا حدودی اجتناب ناپذیر است اما میزان حساسیت پوست و نحوه انجام تزریق و همچنین انتخاب برند و نوع فیلر برای تزریق، در علائم بعدی آن و زمان از بین رفتن این علائم، موثر به نظر می رسند. پس دلیلی برای نگرانی در مورد تورم وجود ندارد.

چرا که این یک عارضه طبیعی پس از تزریق ژل است. نگرانی تنها در صورتی باید ایجاد شود که ورم صورت، مدت زیادی باقی بماند و از بین نرود. افرادی که تزریق فیلر انجام می دهند، به ندرت با این موضوع دست و پنجه نرم می کنند.

  1. با نوشیدن مقدار زیادی از مایعات مثل آب و آب میوه به بدن و پوست خود آب رسانی کنید.حفظ آب کمک خواهد کرد که ورم اضافی به مرور زمان بدن را ترک کند. این یکی از بهترین روش ها برای کاهش تورم به شمار می رود و به از بین رفتن علائم ظاهری پس از تزریق، سرعت زیادی می بخشد.
  2. از یک سری محصولات خاص گیاهی استفاده کنید؛ مثل کرم آرنیکا مونتانا و قرص آناهیل بروملین
  3. بر روی مصرف میوه ها و سبزیجات تازه متمرکز بشوید.
  4. در بخشی که ژل تزریق کرده اید، از یخ استفاده کنید،توجه داشته باشید که این یخ باید بسیار آرام و بدون هیچ فشاری روی منطقه انجام تزریق قرار داده شود. هر گونه فشاری در این زمینه نه تنها تاثیر مثبتی نخواهد داشت، بلکه نتایج نهایی تزریق را نیز تحت الشعاع قرار می دهد. در نتیجه، استفاده از یخ در روزهای پس از تزریق توصیه می شود اما به شرطی که فرد چگونگی استفاده از آن را به خوبی بداند.
  5. در هنگام خواب، سرتان را بالاتر از سایر اعضای بدنتان قرار بدهید.
  6. از قرص های آنتی هیستامین استفاده کنید.
  7. به این موضوع توجه کنید که در اولین ساعت های پس از تزریق، فیلر هنوز به موقعیت و جایگاه ثابتی نرسیده و ممکن است در صورت شما جابجا شود. به همین خاطر است که دست زدن به نقطه انجام تزریق، ماساژ دادن آن و وارد کردن فشار زیاد به این منطقه، ممکن است عواقب جبران ناپذیری داشته باشد.

از مصرف چه غذاهایی باید خوداری کنیم؟

بیماران میتوانند با عدم مصرف یک سری مواد غذایی به کاهش تورم صورت خود کم زیادی بکنند مثل:

  1. غذاهای فرآوری شده یا فست فود
  2. نمک زیاد
  3. بیشتر چای ها، مکمل ها و دمنوش های گیاهی
  4. غذاهای پر از ادویه
  5. داروهای ضد انعقاد خون شامل آسپرین و ایبوپروفن
  6. سیگار کشیدن و در معرض دود سیگار قرار گرفتن (در کنار افراد سیگاری ننشینید)

روش های دیگر برای کاهش تورم در صورت بر اثر تزریق ژل حط خنده

  1. استراحت بعد از تزریق ژل خط خنده خیلی مهم است. متخصص ها توصیه می کنند که بیماران از انجام فعالیت های سنگین و یا ورزش در اولین روز یا بلافاصله بعد از تزریق ژل خط خنده خودداری کنند.تزریق فیلر، یک تغییر برای شما ایجاد می کند و بسیار مهم است که به بدن خود، فرصت تطبیق یافتن با این تغییر را بدهید.هیچ اشکالی ندارد که پس از تزریق، به شرایط عادی شخصی و روتین زندگی و حتی پشت میز کار برگردید اما توجه داشته باشید که استراحت اولیه برای بدن پس از انجام تزریق، در نهایت نتایج ایده آلی را برای شما رقم خواهد زد. افرادی که در این بازه زمانی به خودشان استراحت می دهند و اوضاع را آرام نگه می دارند، معمولا در نهایت نتیجه بهتری را تجربه می کنند.
  2. ماساژ آرام نقاطی که ژل تزریق شده است هم می تواند باعث بهبود تورم در بعضی از بیماران بشود. گاهی اوقات پوست کمی منبسط می شود و فقط به کمی ماساژ ملایم نیاز دارد تا خوب بشود. از وارد کردن فشارهای زیاد به این نقاط خودداری کنید. البته قبل از هر گونه ماساژ، حتما با متخصص خود مشورت نمایید.

در آخر، ممکن است تورم مربوط به چیز دیگری باشد و به تزریق ژل ربطی نداشته باشد؛ مثلا علت تورم میتواند به خاطر آلرژی، مشکل تیروئید، هورمون ها، اثرات جانبی دارو و یا بخاطر شرایط بیمار باشد. مثل همیشه با متخصص خود صحبت کنید تا به شما راهنمایی کند که از کدام روش برای کاهش تورم استفاده کنید.

روش هایی که برای کاهش تورم در این مقاله ذکر شدند، نه تنها برای کاهش تورم بعد از ” تزریق ژل خط خنده ” بکار می رود بلکه برای کاهش و رفع تورم در سایر بخش های بدن و صورت هم بکار می روند.

روش هایی برای درمان تورم ناشی از تزریق ژل رستیلن برای خط خنده

از ژل رستیلن برای درمان چین و چروک ها استفاده می شود. بیشترین کاربرد ژل رستیلن، رفع خطوطی است که بین دهان و بینی قرار دارند و شامل خطوط خنده هم می شوند. رستیلن، یک ژل هیالورونیک اسید است که به طور طبیعی هم در پوست یافت می شود.

یکی از مراقبت های مفید پس از استفاده از رستیلن، دوری کردن از گرما و حرارت زیاد است. ترجیحا اگر فرد در روزهای پس از انجام تزریق در خانه بماند و خودش را در معرض اشعه مستقیم خورشید قرار ندهد، در نهایت به نتایج بهتری خواهد رسید. حتی در خانه نیز توصیه می شود که درجه حرارت بیش از حد بالا نباشد.

عکس تزریق ژل

چرا که این اتفاق تهدیدی برای تثبیت فیلرها روی صورت به شمار می رود. رستیلن و سایر فیلرها به طور کلی مراقبت های سخت و پیچیده ای ندارند و می شود با رعایت نکاتی ساده و ابتدایی، تاثیر آن ها را به اوج رساند.

رستیلن با جذب مولکول های آب در نقاطی که ژل تزریق می شوند، باعث کاهش چین و چروک می شود. یکی از اثرات جانبی که بعد از تزریق ژل رستیلن بوجود می آید، تورم است. تورم ناشی از تزریق ژل رستیلن را میتوان با چند روش کاهش داد :

1- تی بگ (چای کیسه ای)

تی بگ را هم می توانید برروی نقاط متورم قرار بدهید. ابتدا تی بگ را به مدت 5 دقیقه در یک لیوان آب گرم قرار بدهید، اجازه بدهید که تی بگ سرد بشود و سپس آن را به مدت 15 دقیقه بر روی صورتتان بگذارید.

شما میتوانید چندین بار در روز از تی بگ استفاده کنید. استفاده از تی بگ به بهبود سریع تر شما و کاهش تورم و کبودی کمک زیادی می کند.

معمولا بعضی از تی بگ ها کیفیت بهتری برای انجام این کار دارند اما به طور کلی تفاوتی ندارد که از چه برندی استفاده می کنید.

با این وجود در این مورد توجه به یک نکته، ضروری به نظر می رسد. تی بگی که مورد استفاده شما قرار می گیرد، حتما باید قابل اطمینان باشد و آثاری از ترکیب های شیمیایی در آن دیده نشود. اگر تی بگ حاوی بعضی از ترکیب های شیمیایی باشد، ممکن است عوارضی را در نقطه تزریق برای شما به وجود بیاورد.

2- قرص تیلنول (استامینوفن)

از تیلنول برای کاهش درد و تورم استفاده کنید. البته در هنگام مصرف این قرص؛ به دوز آن هم توجه کنید.

حتی بلافاصله پس از انجام تزریق نیز می توان از این قرص استفاده کرد. این دارو منجر به رقیق شدن خون نخواهد شد.

البته توجه داشته باشید گیاه تیلنول اساسا برای از بین بردن تورم تجویز نمی شود. فعالیت اصلی این دارو، متوقف کردن ارسال پیام درد به مغز است که موجب می شود فرد درد را احساس نکند.

به همین خاطر مصرف تیلنول پس از برخی عمل های زیبایی توصیه می شود. با این وجود نباید انتظار داشت که مصرف این دارو به تنهایی، تورم پس از تزریق فیلر را از بین ببرد.

3- سرکه

شما میتوانید از سرکه در نقاط متورم صورتتان استفاده کنید. استفاده از سرکه یک راهکار خانگی برای کاهش تورم و حتی کبودی است.

یک پارچه کوچک را در محلول سرکه بیندازید، پارچه را فشار دهید تا سرکه خارج شود و کمی مرطوب به نظر برسد؛ پارچه نمناک را به مدت 45 الی 60 دقیقه بر روی بخش مورد نظر قرار بدهید.

4- گیاه نارون کوهی

گیاه نارون کوهی اسم های مختلفی دارد؛ مثل هاماملیس یا عنبر سائل. گیاه نارون کوهی درست مثل سرکه عمل می کند و به کاهش تورم کمک زیادی می کند.

البته بوی این گیاه هم از سرکه خیلی بهتر است. گیاه نارون کوهی را روی پارچه نرمی قرار بدهید و از آن به مدت 30 الی 45 دقیقه در روز استفاده کنید.

5- از گرما دوری کنید

در هفته های ابتدایی پس از تزریق ژل خط خنده اگر هوای بیرون منزل گرم است پیشنهاد می شود تا در منزل بمانید تا بتوانید درجه حرارت بدن خود را تنظیم کنید و از تابش مستقیم اشعه آفتاب دوری نمایید. همین موضوع می تواند باعث کاهش تورم شود.

شما می توانید با مراجعه به کلینیک پوست و مو رز با متخصصین مجرب این کلینیک پوست مو در مورد تزریق ژل مشورت نمایید. جهت مشاوره با شماره ۰۲۱۴۴۰۶۷۰۰۵ تماس بگیرید.

همچنین شما عزیزان می توانید از طریق سیستم چت آنلاین وب سایت، از مشاوره آنلاین هم بهره مند بشوید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *