کاشت ابرو

مراحل رشد ابرو بعد از کاشت ابرو طبیعی

مراحل رشد ابرو بعد از کاشت ابرو طبیعی

مراحل رشد ابرو پس از کاشت ابرو

ابروها از نظر زیبایی یکی از ابعاد مهم صورت محسوب می شوند. تقریبا پنجاه سال یا بیشتر است که از تکنیک کاشت ابرو برای ترمیم نواقص ظاهری و بازسازی مجدد ابروها استفاده می شود ولی تازه 10 سال است که تکنیک های کاشت ابرو پیشرفت زیادی کرده اند و می توانند ابروهای زیبایی را برای بیمار ایجاد کنند و تا حدی طبیعی به نظر برسند که کسی نتواند موهای کاشته شده را ار موهای طبیعی ابرو تشخیص بدهد.

مراحل رشد ابرو بعد از کاشت ابرو

( کلینیک رز اولین ارائه دهنده مقالات پزشکی صوتی و متنی در ایران )

دریافت تخفیف 500 هزار تومانی کاشت ابرو + مشاوره رایگان

اگر قصد دارید این مقاله را به صورت صوتی گوش نمایید، بر روی player زیر کلیک نمایید.

 

در یک دهه گذشته، دانسته ها و اطلاعات در مورد ابروها و شرایط کاشت آن ها، به شکل قابل توجهی افزایش پیدا کرده است. حالا دیگر متخصصان به خوبی بهترین روش ها و متد ها برای کاشت ابرو را می شناسند و می توانند این کار را با کمترین ریسک و خطر ممکن برای افراد مختلف انجام دهند.

حالا دیگر همه به خوبی می دانند که ابرو ها چرا در معرض ریزش قرار می گیرند و همه می دانند که برای جلوگیری از این اتفاق چه کارهایی برای انجام داد و اگر این اتفاق رخ داد، چه فعالیت هایی را باید پشت سر گذاشت تا ابروها دوباره در چهره احیا شوند و خودشان را نشان دهند.

ریزش ابروها دیگر به هیچ وجه یک مسئله حل نشدنی به شمار نمی رود. چرا که امروزه می توان به کمک روش های جذاب، ابروهای کاملا طبیعی را دوباره در صورت افراد ایجاد کرد.

کاشت ابرو نتایج بهتری نسبت به میکروبلیدینگ، تاتو، هاشور و یا آرایش های دائمی برای بیمار فراهم می کند زیرا نواقص ابرو با موهای کاملا طبیعی برطرف می شوند نه با رنگ های شیمیایی که بعد از مدتی کمرنگ می شوند و زیبایی خود را از دست می دهند.

بین کاشت ابروها و سایر روش های ایجاد ابرو روی صورت، یک تفاوت بسیار بزرگ و محسوس وجود دارد. وقتی شما به سراغ کاشت ابرو می روید، همه چیز به مرور زمان «بهتر» می شود و قدم به قدم، ابرو های بهتر و ضخیم تری خواهید داشت.

در واقع اوضاع ابروهای شما در سال دوم، نسبت به سال اول بهتر است. اما وقتی به سراغ روش های دیگر می روید، همه چیز به مرور زمان «بدتر» خواهد شد. در واقع کیفیت ابروها با این روش ها در سال دوم، به مراتب ضعیف تر از سال اول خواهد بود.

این روش ها برای مدتی بسیار مفید و موثر به نظر می رسند اما هر چه زمان بیشتری نیز سپری شود، کیفیت و درخشندگی ابتدایی کار از دست خواهد رفت.

فولیکول ها بعد از کاشت، مراحل مختلفی را طی میکنند و در نهایت بر سطح ابروها رشد می کنند.

فولیکول ها چگونه در ابروها کاشته می شوند؟

ابتدا بخش کوچکی از ناحیه پشت سر بیمار به ابعاد 4 در 4 شیو و کوتاه می شود و این فولیکول ها با روش FUE  از پشت سر بیمار برداشته می شوند. تکنیک FUE مدرن ترین روش برای کاشت ابرو است که با ابزار بسیار کوچکی فولیکول ها را از پوست سر جدا می کند.

مراحل رشد ابرو بعد از کاشت ابرو

این کار اساسا به جراحی بزرگ و پیچیده ای نیاز ندارد و همه چیز در آن با چند مرحله ساده و مشخص اتفاق خواهد افتاد. البته نتایج نهایی کاشت مو تنها در شرایطی مطلوب خواهد بود که با انتخاب یک پزشک متخصص و یک کلینیک مجهز، همه چیز در شرایط استاندارد صورت بگیرد.

در بعضی از کلینیک های غیرمجاز دیده شده است که افرادی بدون مدرک و تخصص پزشکی، اقدام به کاشت مو در سر افراد می کنند. موضوعی که بسیار نگران کننده به نظر می رسد.

این تکنیک بسیار دقیق است و به دکتر کاشت ابرو کمک می کند تا آسیب کمتری به فولیکول ها وارد شود. البته از میکروسکوپ هم برای بررسی این فولیکول ها استفاده می شود و از ترکیب یک یا دو فولیکول، گرافت ها بوجود می آیند.

شکل دلخواه ابروها از قبل توسط بیمار مشخص می شود و طبق سلیقه بیمار پیش می رود. بعد از اعمال بی حسی، برش های کوچکی در ناحیه ابروها ایجاد می شود که طول آنها کمتر از 5.0 میلی متر است.

این برش ها از نظر عمق و میزان پراکندگی شبیه به هم هستند و گرافت ها در این برش ها کاشته می شوند.

در یک جلسه از کاشت ابرو بین 100 تا 400 تار مو کاشته می شود که میزان ضخامت و پهنای ابروها به سلیقه و نظر بیمار بستگی دارد و بعد از کاشت، گرافت های مو مراحل مختلفی را طی می کنند تا در نهایت بتوانند به طور کامل رشد کنند.

این کار باید با دقت و ظرافت زیادی صورت بگیرد. چرا که زاویه کاشت ابروها نیز از اهمیت زیادی برخوردار است و ابروها نباید پس از کاشته شدن، حالت نامنظمی داشته باشند و غیرطبیعی به نظر برسند.

اگر این دقت و ظرافت صورت بگیرد، نتایج نهایی کار مطلوب از آب در خواهد آمد و در نتیجه پس از سپری شدن مدتی، شما می توانید هر تغییر دلخواهی را روی ابروها پیاده کنید. این ابروها درست همان ابروهای طبیعی خودتان هستند. آنقدر طبیعی که انگار هرگز ریزش را تجربه نکرده اند!

چرخه رشد ابروها

چرخه رشد ابروها بین 12 تا 15 روز طول می کشد. اگر قصد دارید بعد از چند سال اصلاح بیش از حد ابروها کاری کنید که ابروهایتان سالم بمانند و به طور طبیعی رشد کنند، می توانید چرخه رشد ابروها را بررسی کنید تا بفهمید که زمان مناسب برای اصلاح ابروها چه زمانی است.

اولین کاری که باید انجام بدهید این است که از وکس ابروهایتان خودداری کنید و موچین را کنار بگذارید.

وکس، موچین و بند کردن بیش از حد به ابروهایتان آسیب زیادی می زنند.

هر موی کوچکی که در ابروهایتان می بینید، سه مرحله رشد را باید پشت سر بگذرانند تا بتوانند به بیشترین ظرفیت خود برای رشد برسد.

سرعت رشد ابروها خیلی کم است و هر مرحله هم خصوصیات منحصر به فردی دارد که طول و ضخامت موهای ابروها را مشخص می کند.

مرحله اول : آناژن

آناژن، مرحله رشد فولیکول های مو است؛ در طول این مرحله، ریشه موها به سرعت تقسیم می شود و ساقه موها بوجود می آیند. در این مرحله، طول موهای ابرو مشخص می شود. این مرحله بین 30 تا 45 روز طول می کشد.

جالب است بدانید که در این مرحله، سرعت رشد موها در فصل های گرم سال بیشتر از رشد موها در فصل های سرد سال است. در واقع در تابستان، موها سریع تر از زمستان رشد می کنند و این موضوع برای ابروها نیز صدق خواهد کرد.

البته تفاوت در سرعت رشد آنقدر زیاد نیست که کاملا محسوس باشد و به چشم بیاید اما به هر حال چنین تفاوتی وجود دارد.

مرحله دوم : کاتاژن

کاتاژن، مرحله انتقال فولیکول ها است که در پایان دوره آناژن رخ میدهد. مرحله کاتاژن، مو را از تامین کننده های خون و سلول هایی که موهای جدید را تولید می کنند جدا می کند. در این مرحله، رشد موها متوقف می شود و فولیکول های مو هم جمع تر می شود.

کاتاژن در واقع یک مرحله گذار بین دو مرحله اصلی رشد ابرو ها به شمار می رود. مرحله ای که مقدمه های رسیدن مرحله نهایی این چرخه را فراهم می کند.

در این مرحله است که مو در روی سطح پوست به چشم می آید.

مرحله سوم : تلوژن

تلوژن، مرحله استراحت فولیکول ها به شمار می آید و 2 الی 4 ماه فولیکول ها در این وضعیت به سر می برند. تقریبا 14 درصد از کل موها در مرحله استراحت قرار دارند. در طول این زمان موها رشد نمی کنند و همچنان غیر فعال باقی می مانند.

در پایان مرحله تلوژن، فولیکول های مو دوباره وارد مرحله آناژن (مرحله رشد) می شوند و در این مرحله موی جدید ساخته می شود. قبل از شروع فعالیت دوباره این چرخه، فولیکول ها مدت سه ماه را در استراحت پشت سر می گذارند.

اگر می خواهید به رشد ابروهایتان کمک کنید می توانید از غذاهای مغذی استفاده کنید تا فولیکول ها تغذیه بشوند و بیشتر رشد کنند.

به جز استفاده از غذاهای مغذی و سرشار از ویتامین و همچنین دور ماندن از فست فود ها و غذاهای سرشار از نمک و فاقد ارزش غذایی، راهکار های دیگری نیز وجود دارند که می توانید از موها مراقبت کرده و فولیکول ها را در وضعیت به مراتب بهتری قرار دهند.

یکی از این راه ها، خواب و استراحت کافی است. فردی که خواب و استراحت کافی را تجربه کند، در نهایت موهای بهتر و ضخیم تری خواهد داشت. بی خوابی شدید و استراحت ناکافی، یکی از دلایل ریزش ابرو به شمار می رود. دوری از استرس، تمرین منظم ورزشی و فاصله گرفتن از الکل و دخانیات، عوامل دیگری هستند که به حفظ ابروها روی صورت کمک می کنند.

غذ اهای مغذی شامل تخم مرغ، اسفناج و سبزیجاتی که برگ تیره تری دارند، میوه های حاوی ویتامین C مثل پرتقال، انواع مغزها مثل بادام و گردو، هویج، آووکادو و غیره می شود.

در صورتی که فرد بیمار باشد (مثل سرطان و تیروئید) یا از داروهای خاصی استفاده کند، مدت زمان بیشتری طول می کشد تا ابروها دوباره رشد کنند.

جزئیات رشد ابرو در هفته های مختلف

بلافاصله بعد از کاشت ابرو، شاهد تورم و قرمزی خفیف، ایجاد پوسته و در بعضی از موارد شاهد کبودی خفیف در اطراف ابروها و پلک بالایی چشمهایتان هستید. استفاده از کمپرس سرد برای بهبود این عوارض به بیمار پیشنهاد می شود.

این تغییرات بعد از 5 الی 7 روز از بین می روند و بعد از آن هیچ نشانه ای از کاشت ابرو در روی صورت باقی نمی ماند. موهای کاشته شده در طی 2 الی 3 هفته بعد از کاشت ابرو رشد می کنند و بعد شروع به ریزش می کنند.

بعد از اینکه موهای ابرو ریختند تا 3ماه بعد دوباره شروع به رشد می کنند و ابروهای کاشته شده که از سر خود بیمار گرفته می شوند، خیلی سریع رشد می کنند و البته با گذشت زمان از سرعت رشد موهای ابروها کاسته می شود.

کاشت ابروها، یک روش طبیعی است که در گذر زمان، نتیجه مطلوبی را برای شما به ارمغان خواهد آورد. تماشای تغییرات در این منطقه از صورت، خیلی زود ممکن خواهد شد اما با کمی صبر و حوصله و البته انجام مراقبت های لازم، می توان ابروها را دوباره در بهترین وضعیت ممکن قرار داد.

آن هایی که به خوبی از ابرو های کاشته شده مراقبت می کنند و این ابرو ها را در معرض خطر قرار نمی دهند، مطلوب ترین نتیجه را از کاشت ابرو می گیرند.

نتیجه نهایی رشد ابروها بعد از کاشت

شما باید 3 الی 6 ماه صبر کنید تا نتایج کاشت ابرو را ببینید. بعد از 1 سال میتوانید شاهد نتایج نهایی کاشت ابروهایتان باشید و از ابروهای طبیعی و پرپشتتان لذت ببرید.

موهای کاشته شده بسیار بلند هستند و باید مرتب آنها را اصلاح کنید.

از این به بعد میتوانید با اصلاح و یا بند کردن ابروهایتان با نخ، به آنها فرم و طاهر زیبایی ببخشید.

شما می توانید با مراجعه به کلینیک تخصصی پوست و مو رز با متخصصین مجرب این کلینیک پوست مو در مورد عمل زیبایی کاشت ابرو مشورت نمایید.

جهت مشاوره با شماره ۰۲۱۴۴۰۶۷۰۰۵ تماس بگیرید. همچنین شما عزیزان می توانید از طریق سیستم چت آنلاین وب سایت، از مشاوره آنلاین هم بهره مند بشوید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *