بلفاروپلاستی

بلفاروپلاستی پلک بالا و مزایای آن

بلفاروپلاستی پلک بالا و مزایای آن

>> همه چیز در مورد عمل بلفاروپلاستی پلک بالا

یکی از عمل‌هایی که برای رفع چین و چروک های ناحیه چشم و رفع افتادگی پلک انجام می‌شود بلفاروپلاستی است. عمل جراحی زیبایی Blepharoplasty می‌تواند باعث حل مشکل سلول‌های زائد چربی، چین و چروک و افتادگی پوست گردد.

دریافت تخفیف نقدی بلفارپلاستی + مشاوره رایگان

به عنوان مثال افتادگی پلک فوقانی به راحتی با عمل بلفاروپلاستی پلک بالا قابل درمان است.

همواره یکی از مشکلاتی که با افزایش سن با آن روبر خواهیم شد مشکلات مرتبط با چین و چروک‌های پوست و صورت است که معمولاً برای کسانی که به آن اهمیت می‌دهند بسیار آزار دهنده خواهد بود.

 

عمل بلفاروپلاستی پلک بالا

 

یکی از اولین نواحی صورت که چین و چروک بر آن اثر خواهد گذاشت پلک‌ها هستند.

در نتیجه برای رفع مشکلات مرتبط با پین و چروک و افتادگی پلک‌ها می‌توان از عمل زیبایی بلفاروپلاستی که به نوعی کشیدن پوست محسوب می‌شود استفاده کرد!

شایع‌ترین نوع این عمل زیبایی بلفاروپلاستی پلک بالا بوده که برای مشکلاتی مانند سلول‌های چربی اضافی یا افتادگی پلک شدید مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

>> بلفاروپلاستی پلک بالا، رایج‌ترین عمل زیبایی صورت

یکی از رایج‌ترین روش‌های درمانی چین و چروک و هم چنین عمل‌های زیبایی صورت بلفاروپلاستی پلک بالا است. پلک فوقانی دقیقاً محلی است که پیشانی، ابرو و چشم به نوعی با هم پیوند زده می‌شوند در نتیجه زیبایی پلک بالایی تأثیر به سزایی در زیبایی کل صورت خواهد داشت.

هدف کلی عمل بلفاروپلاستی پلک بالا ممکن است دلایل مختلفی داشته باشد به عنوان مثال ممکن است بلفاروپلاستی پلک بالا جنبه درمانی داشته باشد و برای حذف غدد چربی زائد در پلک‌ها استفاده گردد.

 

عمل بلفاروپلاستی پلک بالا

 

یا در مواقعی نیز ممکن است تنها به دلایل زیبایی انجام شده باشد و تنها هدف از عمل حذف چین و چروک‌های زائد روی پلک بالا است که به دلیل میان‌سالی و کهولت سن به وجود آمده است.

هدف نهایی هر دو مورد از موارد بلفاروپلاستی پلک بالا ذکر شده یعنی درمانی و زیبایی این است که حالت طبیعی پلک‌ها حفظ شده و یا عملکرد آن‌ها اصلاح شود!

نکته‌ی مهمی که وجود دارد این است که در عمل بلفاروپلاستی پلک بالا بسیار مهم است که قبل از عمل پیچیدگی آناتومی پلک مورد بررسی قرار گرفته شود!

با توجه به این میزان از پیچیدگی در آناتومی پلک در نتیجه تخصص خاصی برای انجام عمل بلفاروپلاستی نیاز است پس باید در انتخاب پزشک جراح متخصص خود بسیار دقت کنید.

زیرا هر شخصی از پس این عمل بسیار حساس بر نخواهد آمد و هر گونه اشتباه کوچکی موجب پشیمانی شده و ممکن است نتایج حاصل از عمل هیچ‌گاه قابل رفع نباشد.

یکی از اصلی‌ترین نکاتی که پزشک متخصص در حین عمل بلفاروپلاستی پلک بالا باید رعایت کند این است که باید با برنامه ریزی دقیق خود باعث شود تا انتظارات بیمار مراجعه کننده کاملاً واقع بینانه باشد و تمامی نکات مورد نیاز به بیمار توضیح داده شود.

همچنین پزشک معالج باید بر روی تمامی تکنیک‌های استفاده شده و ارزیابی‌های پیش از عمل مسلط باشد چون کوچک‌ترین اشتباهی ممکن است نتایج غیر قابل قبولی را در پی داشته باشد.

تمامی این نکات به این دلیل گفته شده است که اگر شما به دلایلی مانند افتادگی پلک، سلول‌های چربی زائد و چین و چروک تصمیم به انجام عمل جراحی زیبایی یا ترمیمی بلفاروپلاستی پلک بالا گرفته‌اید اصلی‌ترین نکته به طور قطع انتخاب جراح متخصص مناسب برای انجام Blepharoplasty است.

>> در چه مواقعی عمل بلفاروپلاستی پلک بالا الزامی است؟

دلیل نیاز به عمل بلفاروپلاستی پلک بالا همان طور که گفته شد می‌تواند صرفاً زیبایی و یا زیبایی در کنار درمان باشد!

در برخی موارد به دلیل ایجاد اشکال در زیر بافت‌های پوستی و غدد چربی ممکن است در بینایی اختلالی وارد شده و موجب انسداد دید چشم‌ها گردد.

در برخی مواقع نیز به دلیل بروز برخی مشکلات پوستی و یا افزایش سن، ظاهر پوست پلک‌های فوقانی تغییر کرده و برای جوان‌سازی پوست و از بین بردن چین و چروک به Blepharoplasty نیاز خواهد بود.

البته اگر به هر شرایطی بیماری تصمیم به انجام عمل بلفاروپلاستی پلک بالا گرفته باشد ممکن است پزشک متخصص به دلیل مبتلا بودن به خشکی چشم مانع از انجام بلفاروپلاستی گردد.

زیرا در چنین شرایطی این عمل ممکن است خطرناک بوده و تنها تحت شرایطی خاص انجام خواهد شد که تشخیص آن توسط پزشک متخصص انجام شده و نقش اساسی جراح مجدداً مشخص خواهد شد، پس در انتخاب پزشک جراح خود دقت لازم را به عمل آورید.

>> بهترین افراد کاندید برای انجام عمل بلفاروپلاستی پلک بالا

هر شخصی می‌تواند با توجه به وضعیت خود نسبت به انجام عمل بلفاروپلاستی پلک بالا اقدام نماید اما دارا بودن برخی شرایط می‌تواند موجب شود تا عمل به صورت کاملاً درست و ایده آل انجام شده و هیچ‌گونه مشکل جانبی اتفاق نیفتد.

پس در نتیجه افرادی که دارای شرایط زیر بوده و می‌خواهند نسبت به انجام عمل بلفاروپلاستی برای اهدافی مانند زیبایی یا ترمیم اقدام کنند بهترین کاندیدها خواهد بود و نگرانی خاصی آن‌ها را تهدید نخواهد کرد!

  1. عدم ابتلا به بیماری‌های خاص و سلامت جسمی مناسب
  2. عدم استعمال دخانیات
  3. افرادی که کاملاً واقع بینانه به نتایج عمل بلفاروپلاستی پلک بالا نگاه می‌کنند.
  4. افرادی که از لحاظ چشمی مشکل خاصی ندارند و در حالت کلی بینایی آن‌ها سالم است.

>> مراقب‌های بعد از عمل بلفاروپلاستی پلک بالا

عمل جراحی بلفاروپلاستی پلک بالا نیز مانند تمامی عمل‌ها دوران نقاهت مخصوص به خود را دارد و بیمار ممکن است پس از عمل دچار درد و تورم گردد!

در برخی موارد احتمال وقوع دوبینی یا تاربینی نیز وجود خواهد داشت در نتیجه رعایت نکات زیر پس از عمل بلفاروپلاستی الزامی بوده و صرفاً برای سلامتی شما خواهد بود!

  1. در صورت تورم و درد شدید می‌توانید از کمپرس یخ استفاده نمایید.
  2. از انجام کارهای سنگین پرهیز کنید.
  3. در چند روز اول پس از عمل از مسکن استفاده کنید.
  4. تا حد امکان از مصرف داروهای ضد التهاب و آسپرین پرهیز کنید.
  5. برای انجام کارهای خود از یک شخص کمک بگیرید و فشاری به خود وارد نکنید.
  6. از رانندگی کردن تا یک هفته پرهیز کنید.
  7. به صورت مرتب محل زخم‌ها را شستشو دهید.
  8. در صورت بروز هرگونه اتفاق غیر عادی و درد شدید با پزشک خود ارتباط برقرار کنید.
  9. از قرار گرفتن طولانی در معرض نور مستقیم خورشید پرهیز کنید.
  10. در هفته دوم دوران نقاهت از کمپرس آب گرم برای تسکین درد و تورم استفاده نمایید.

>> پس از عمل بلفاروپلاستی پلک بالا چه اتفاقی خواهد افتاد؟

پس از عمل جراحی بلفاروپلاستی پلک بالا شما ممکن است دچار عوارضی مانند حساسیت به نور و دید دوگانه شوید که کاملاً عادی است و باید طبق دستورات پزشک معالج خود برای گذراندن این دوران نقاهت عمل نمایید.

اما اگر یکی از نشانه‌های زیر پس از عمل جراحی Blepharoplasty برای شما به وجود آمد سریعاً به پزشک متخصص خود مراجعه کنید، البته احتمال رخ دادن چنین حالاتی نزدیک به صفر بوده و به ندرت چنین اتفاقاتی خواهد افتاد.

  1. تنگی نفس
  2. درد قفسه سینه
  3. ضربان غیر عادی قلب
  4. درد شدید ناحیه چشم
  5. خون ریزی شدید

معمولاً بالای 80 درصد از کسانی که نسبت به عمل بلفاروپلاستی پلک بالا اقدام می‌کنند از نتایج حاصل شده رضایت دارند و پس از گذراندن دوران نقاهت 10 الی 14 روزه به زندگی عادی خود بازگشته و این بار اعتماد به نفس بیشتری خواهند داشت زیرا تمامی چین و چروک‌های پلکشان از بین رفته و ظاهری زیباتر خواهند داشت.

و یا در مواردی که عمل بلفاروپلاستی جنبه درمانی دارد، فرد بیمار بدون هیچ درد و مشکلی به زندگی عادی خود ادامه داده و از نتیجه عمل خود راضی خواهد بود.

شما می توانید با مراجعه به ” کلینیک تخصصی پوست و مو رز” و مشورت با متخصصین مجرب این کلینیک پوست و مو از قیمت بلفاروپلاستی خود مطلع شود. جهت مشاوره با شماره ۰۲۱۴۴۰۶۷۰۰۵ تماس بگیرید.

همچنین شما عزیزان میتوانید از طریق سیستم چت آنلاین وب سایت ، از مشاوره آنلاین بهره مند شوید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *