پوست و مو

فواید گوجه فرنگی برای زیبایی پوست

فواید گوجه فرنگی برای زیبایی پوست

فواید گوجه فرنگی برای زیبایی پوست

بنا بر تحقیقات صورت گرفته مصرف گوجه فرنگی برای زیبایی پوست بسیار مفید است. برخی از افراد ادعا می کنند گوجه فرنگی می تواند برای کاهش ناهنجاری های پوست کارآمد باشد. گوجه فرنگی را می توان برای کاهش علائم پیری پوست و یا مراقبت های پوست به کار برد.

 

فواید گوجه فرنگی برای زیبایی پوست

 

در برخی گزارشات بیان شده که مصرف گوجه فرنگی به پیشگیری از ابتلا به سرطان پوست کمک می کند. در واقع گوجه فرنگی حاوی ماده ای به نام لیکوپن است که خاصیت ضد سرطانی قدرتمندی دارد اما در مورد اثر بخشی آن در این زمینه هنوز جای شک وجود داشته و نظرات مختلفی ارائه می شود.

دریافت تخفیف نقدی خدمات کلینیک رز + مشاره رایگان

استفاده از رژیم غذایی مناسب و کامل به طور مستقیم بر زیبایی پوست تاثیر گذاشته و در صورتی که مواد مغذی لازم برای زیبایی پوست فراهم شود ، فرد می تواند از داشتن پوستی زیبا و شاداب بهره مند شود.

 

فواید گوجه فرنگی برای زیبایی پوست

 

استفاده از گوجه فرنگی در زیبایی پوست افراد مختلف اثربخش بوده و تاثیرات متفاوتی را بر افراد مختلف دارد. در این مقاله قصد داریم تا مزایای استفاده از گوجه فرنگی را بیان کرده و تاثیر آن بر زیبایی پوست را مورد بحث و بررسی قرار دهیم.

 

چه مواد غذایی برای پوست مفید است؟

مواد غذایی مختلفی وجود دارند که در زیبایی پوست تاثیرگذار بوده و سبب طراوت و درخشندگی آن می شود. به طور کلی مواد غذایی که افراد مورد استفاده قرار می دهند باید شامل مواد ضروری و مورد نیاز پوست باشد تا در نتیجه پوست آنها کدر نشده و علائم پیری پوست در آنها مشاهده نشود.

برخی از مواد غذایی مفید برای زیبایی پوست شامل موارد زیر هستند:

ماهی چرب

ماهی های چرب مانند سالمون و شاه ماهی و موارد دیگر ، غذاهایی ایده آل برای زیبایی پوست هستند. این مواد غذایی منبعی غنی از اسید های چرب امگا 3 هستند که برای حفظ سلامت پوست لازمند. این ماده سبب حفظ رطوبت پوست شده و التهابات را کاهش داده و حالت ارتجاعی پوست را حفظ می کند.

آووکادو

آووکادو سرشار از چربی های سالم است. این چربی ها برای انعطاف پذیری و زیبایی پوست شما ضروری هستند. آووکادو حاوی ویتامین های C  و E است که برای داشتن پوستی سالم لازم هستند. این ماده به کلاژن سازی پوست کمک کرده و حاوی آنتی اکسیدان های مختلف است.

گردو

گردو حاوی اسید های چربی است که بدن انسان قادر به تولید آنها نیست. گردو حاوی اسیدهای چرب امگا 3 و امگا 6 است که زیبایی پوست نقش مهمی دارند. این ماده حاوی پروتئین های لازم برای شادابی پوست است.

سیب زمینی شیرین

بتاکاروتن ماده ی مغذی موجود در گیاهان است که به عنوان پیش ماده ی ویتامین A عمل می کند و برای زیبایی پوست کاربرد دارد.

این امر بدین معنی است که بدن انسان برای تولید ویتامین A به بتاکاروتن احتیاج دارد. بتاکاروتن در پرتغال و سبزیجات مانند هویج ، اسفناج و سیب زمینی شیرین وجود دارد. آنتی اکسیدان های موجود در این ماده از آفتاب سوختگی و مرگ سلول ها پیشگیری کرده و به کاهش چین و چروک ها کمک شایانی میکند.

کلم بروکلی

کلم بروکلی مملو از ویتامین ها و مواد معدنی زیادی است که برای زیبایی پوست لازم هستند. در کلم بروکلی موادی وجود دارد که سبب پیشگیری از سرطان پوست می شود.

سولفورافان ماده ای در کلم بروکلی است که سبب محافظت در برابر آفتاب می شود و این کار را با دو روش به انجام میرساند: خنثی کردن رادیکال های مضر و فعال سازی سیستم های محافظ در بدن شما.

 

تاثیرات گوجه فرنگی بر زیبایی پوست چیست

یکی از تاثیرات خوردن گوجه فرنگی کاهش خطر آفتاب سوختگی است. البته باید بگوییم که استفاده از گوجه فرنگی جایگزینی برای ضد آفتاب نیست اما مواد موجود در گوجه فرنگی برای پیشگیری از اثرات نور آفتاب پیشگیری کرده و پوست شما را در برابر اشعه ی خطرناک ماوراء بنفش حفظ می کند.

طبق تحقیقاتی که در سال 2006 صورت گرفته نشان داده که استفاده از گوجه فرنگی حساسیت افراد نسبت به اشعه ی ماوراء بنفش را کاهش می دهد.

از دیگر فواید گوجه فرنگی می توان به توانایی آن در بهبود زخم اشاره کرد. تحقیقات صورت گرفته نشان می دهد که یک فنجان گوجه فرنگی حاوی 30 گرم ویتامین C است.

به طور کلی در بسیاری از محصولات مراقبت از پوست ویتامین C یافت می شود و این ماده به ترمیم زخم های کمک کرده و و سبب تسریع بهبود آنها می شود.

از دیگر تاثیرات گوجه فرنگی بر زیبایی پوست این است که التهاب را کاهش می دهد. چندین ماده ی مختلف در گوجه فرنگی وجود دارد که سبب کاهش التهابات در پوست می شوند.

این ترکیبات شامل موادی همچون لیکوپن، بتاکاروتن ، لوتئین، ویتامین E  و ویتامین  C هستند. هنگامی که مواد در تماس با پوست قرار می گیرند درد ناشی از تحریکات و التهابات پوستی را کاهش داده و به برطرف شدن آفتاب سوختگی کمک زیادی می کند.

یکی دیگر از تاثیرات گوجه فرنگی بر زیبایی پوست خاصیت کلاژن سازی آن است. همانطور که پیشتر بیان کردیم گوجه فرنگی منبعی غنی از ویتامین سی است که علاوه بر تقویت سیستم ایمنی بدن، سبب تحریک تولید کلاژن نیز می شود. این ماده می تواند خاصیت ارتجاعی به پوست شما بخشیده و پوست را سفت تر کند.

در ضمن گوجه فرنگی به از بین بردن سلول های مرده کمک کرده و با لایه برداری آنها را از بین می برد. برخی از افراد ادعا می کنند که در گوجه فرنگی آنزیم هایی وجود دارد که این آنزیم ها در لایه برداری پوست نقش بسزایی دارد.

 

آیا خوردن گوجه فرنگی نیز در زیبایی پوست تاثیر دارد؟

در حقیقت بسیاری از پژوهشگران معتقدند که استفاده از گوجه فرنگی برای زیبایی پوست اثربخش است. در واقع این افراد باور دارند که گوجه فرنگی دارای خاصیت ضد پیری است.

ویتامین های B برای سلامت پوست ضروری هستند و گوجه فرنگی منبعی از انواع مختلف ویتامین های B مانند B-1، B-3، B-5، B-6، B-9 است. این ویتامین ها دارای خاصیت ضد پیری هستند و به کاهش تعداد لکه ها و چین و چروک های صورت کمک می کند.

ویتامین B در ترمیم سلول ها نیز نقش داشته و باعث بازسازی آنها می شود. در واقع گوجه فرنگی سبب می شود تا پوست شما میزان اکسیژن بیشتری را مصرف کرده و در نتیجه علائم پیری را به تعویق بیاندازد.

گوجه فرنگی حاوی آنتی اکسیدان های مختلفی است که سبب محافظت از پوست در برابر رادیکال های آزاد می شود.

در واقع بسیاری از افراد بر این باورند که گوجه فرنگی رطوبت پوست را حفظ می کند. همانطور که میدانید پوست خشک می تواند سبب افزایش خارش، ترک خوردگی و پوسته پوسته شدن شود.

به غیر از روش های مانند استفاده از کرم ها و لوسیون های مرطوب کننده که حاوی مواد شیمیایی هستند، شما می توانید از آب گوجه فرنگی برای افزایش رطوبت پوست خود استفاده کنید.

از دیگر فواید و تاثیرات گوجه فرنگی بر زیبایی پوست این است که تن پوست را روشن می کند. استفاده از گوجه فرنگی به روشن شدن پوست کمک می کند.

این ماده ی غذایی در تنظیم PH پوست تاثیر داشته و آن را متعادل می کند. کاهش سوزش پوست و درمان آکنه از دیگر فواید استفاده از گوجه فرنگی است.

در پایان باید بگوییم که رژیم غذایی تاثیر بسیار زیادی بر زیبایی پوست افراد دارد و سبب می شود تا فرد از داشتن پوستی زیبا و شاداب بهره مند شود. بهتر است که افراد مواد غذایی را که در زیبایی پوست تاثیر دارند را در برنامه ی غذایی خود گنجانده و از آنها استفاده کنند.

کلینیک پوست و مو رز ارائه دهنده تمامی خدمات پوست و مو و زیبایی اعم از تزریق چربی و … می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *