کاشت مو

درمان ریزش مو و جلوگیری از ریزش موی سر با سیر

درمان ریزش مو و جلوگیری از ریزش موی سر با سیر

درمان ریزش مو با سیر

درمان ریزش مو چگونه ممکن است ؟ برای درمان ریزش مو راه های مختلفی وجود دارد؛ ” کلینیک تخصصی پوست و مو رز ” سیر را به عنوان روش خانگی برای درمان ریزش موی سر به شما پیشنهاد می دهد.

با ما همراه باشید تا در این مقاله مفید به جنبه های گوناگون درمان ریزش مو با سیر بپردازیم.

موها از پوست سر محافظت می کنند و دمای بدن را هم متعادل نگه می دارند. رشد موها به عوامل مختلفی مثل سن، ژنتیک، تغذیه و عوامل محیطی بستگی دارد.

درمان ریزش مو

دریافت تخفیف 500 هزار تومانی کاشت مو + مشاوره رایگان

سیر خواص زیادی دارد و سرشار از مواد معدنی و ویتامین های مختلفی ست. یکی از مهم ترین خواص سیر برای موها، جلوگیری از ریزش مو و کمک به رشد مجدد موهاست.

 

 درمان ریزش مو مردان و درمان ریزش مو زنان

ابتدا با خواص سیر بیشتر آشنا می شویم. سیر حاوی مس و زینک است. مس یک ماده معدنی ست که برای عملکرد طبیعی بدن مفید است و باعث رشد موها می شود.

 

درمان ریزش مو

 

سیر سرشار از مس است و جدا از ریزش موها، باعث کلفتی تار موها هم می شود. مس موجود در سیر، باعث ثبات رنگ مو می شود و از خاکستری شدن موها هم جلوگیری می کند و در درمان ریزش مو بسیار موثر می باشند.

سیر سرشار از ماده معدنی دیگری به نام زینک است. زینک، میزان مس موجود در بدن را کنترل می کند و باعث متعادل شدن میزان مس موجود در بدن می شود. زینک نقش مهمی در تولید سلول ها و فولیکول های مو و همچنین درمان ” ریزش مو شدید ” دارد.

سیر سرشار از سولفور و ویتامین B  است. سولفور باعث حفظ سلامت پوست و مو و ناخن است. نشانه های کمبود سولفور در بدن شامل ریزش مو، شکنندگی ناخن و مو و خشکی پوست است.

سولفور موجود در سیر، جریان خون را در بدن افزایش می دهد و باعث سلامت پوست سر می شود و در نتیجه رشد موها را افزایش می دهد و نقش بسزایی در درمان ریزش مو مردان و درمان ریزش مو زنان دارد.

گاهی وقتها هم ریزش مو به دلیل کمبود ویتامینB در بدن است که سیر با تامین این ویتامین، از ریزش موها جلوگیری می کند.

سیر سرشار از ویتامین C و آهن است. جالب است بدانید که سیر حتی بیشتر از یک پرتقال، ویتامین C دارد. ویتامین C برای سنتز کلاژن بسیار مفید است؛ کلاژن، پروتئینی است که باعث رشد فولیکول های مو می شود و همچنین رگ های خونی زیر پوست سر را هم از آسیب های مختلف دور نگه می دارد و به عملکرد بهتر رگ های خونی و درمان ریزش مو کمک می کند.

آهن موجود در سیر، اکسیژن لازم را به خون می رساند. کمبود آهن می تواند باعث ریزش موی شدید در خانم های یائسه بشود.

حالا با نحوه استفاده از سیر آشنا می شویم و در ادامه توضیح بیشتری در رابطه با درمان ریزش مو با سیر خواهیم داد.

شما می توانید از خود سیر به تنهایی و یا در ترکیب با مواد مفید دیگر استفاده کنید. سیر را می توان بصورت خام روی نقاطی از پوست سر مالش بدهید که ریزش بیشتری داشته است. همچنین می توانید آب 6 الی 8 سیر را بگیرید و روی پوست سرتان بمالید.

سیر در ترکیب با مواد دیگری مثل عسل، زنجبیل و روغن های گیاهی هم بطور معجزه آسا در درمان ریزش مو عمل می کند که در ادامه مقاله درمان ریزش مو بیشتر در مورد آنها توضیح میدهیم.

 

 درمان ریزش مو با ترکیب سیر و عسل

آب سیر را با یک قاشق غذا خوری عسل مخلوط کنید و روی پوست سرتان بگذارید. بعد از نیم ساعت می توانید سرتان را بشویید. شما می توانید از این محلول جادویی، دو الی سه بار در هفته استفاده کنید.

عسل، موها را به خوبی تغذیه می کند و سیر هم باعث رشد موها می شود پس ترکیب این دو فایده زیادی برای موهایتان دارد. باقی مانده این محلول را می توانید در یخچال نگه داری کنید تا روزهای بعد از آن استفاده کنید.

 

 درمان ریزش مو با ترکیب سیر و زنجبیل

سیر و زنجبیل را خرد کرده و آنها را با هم مخلوط کنید و سپس روی گاز گرم کنید. بعد از خنک شدن می توانید از این محلول برای درمان ریزش مو استفاده کنید.کافیست بگذارید نیم ساعت روی موهایتان باشد و سپس سرتان را بشویید.

 

 درمان ریزش مو با ترکیب سیر و روغن هایی گیاهی

روغن هایی مثل روغن نارگیل، کرچک، زیتون، بادام تلخ، سیاه دانه، رز ماری و غیره را هم می توان به صورت تک با سیر مخلوط کرد و هم می توان از ترکیب دو الی 3 تا از این روغن ها با سیر استفاده کرد. سیر را هم می توانید خرد کنید و هم می توانید آب سیر را با روغن ها ترکیب کنید.

بهتر است جهت درمان ریزش مو خود ترکیب سیر و روغن های گیاهی را روی گاز گرم کنید و وقتی خوب با هم ترکیب شدند، بگذارید تا این محلول سرد شود. 2 الی 3 قاشق غذاخوری از این محلول را روی پوست سرتان بریزید.

ماساژ پوست سر هم می تواند به جذب بیشتر این ترکیب جادویی در درمان ” ریزش مو در زنان ” کمک کند. 2 الی 3 بار در هفته از این ترکیب استفاده کنید. بهتر است از این ترکیب، هنگام خواب استفاده کنید و صبح روز بعد، موهایتان را بشویید. البته در هنگام خواب، موهایتان را حتما با کلاه بپوشانید.    

شما می توانید پیاز را هم با سیر مخلوط کنید و بصورت موضعی برای موهایتان استفاده کنید. در واقع ترکیباتی که می توان برای درمان ریزش مو از آنها استفاده کنیم، خیلی زیاد هستند.

برای شستشوی موهایتان می توانید از شامپو بچه و یا شامپوهای با کیفیت استفاده کنید. همچنین می توانید آب سیر را مستقیما به شامپو اضافه کنید. اگر از شامپوهای سیر در درمان ریزش مو خود استفاده می کنید بهتر است دو بار در ماه از این شامپو استفاده کنید.

 



>> کلینیک پوست و مو رز ارائه دهنده خدمات پوست و مو و زیبایی  با استفاده از جدیدترین و بروزترین تجهیزات پزشکی می باشد.

 

* توجه : این مقاله کاملا اختصاصی می باشد و کپی از آن پیگرد قانونی خواهد داشت

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *