لیزر موهای زائد

آیا روغن مورچه در رفع موهای زائد موثر است

آیا روغن مورچه در رفع موهای زائد موثر است

آیا روغن مورچه در رفع موهای زائد موثر است

استفاده از روغن مورچه برای رفع موهای زائد یک از روش های درمانی سنتی است که قرن هاست در اروپای شرقی و خاورمیانه مورد استفاده قرار می گیرد. در مورد تاثیرگذار بودن روغن مورچه برای رفع موهای زاید نظریه های گوناگونی وجود دارد که برخی آن را مفید دانسته و برخی دیگر در اثر بخشی آن شک دارند.

آیا روغن مورچه در رفع موهای زائد موثر است

روغن مورچه محصولی کاملا طبیعی است و در تولید آن از مواد شیمیایی استفاده نمی شود. در واقع روغن مورچه به منظور کاهش موهای زائد استفاده می شود، ولی آنها را به طور کامل از بین نمی برد.

شرکت در جشنواره لیزر موهای زائد کلینیک رز + دریافت کد تخفیف

این محصول بر ریشه ی مو تاثیر گذاشته و آن را تضعیف می کند. در حقیقت در روغن مورچه پروتئینی وجود دارد که سبب خاصیت درمانی آن می شود و این پروتئین عملکرد پوست شما به خطر نمی اندازد و تاثیر سوئی بر آن نخواهد داشت.

آیا روغن مورچه در رفع موهای زائد موثر است

روش های بسیاری برای رفع موهای زائد وجود دارد که از گذشته تا به امروز از آنها استفاده می شده و نتایج مطلوبی نیز از این روش ها حاصل شده است. در این مقاله قصد داریم تا راه های درمان موهای زائد را بیان کرده و بررسی کنیم که آیا روغن مورچه در کاهش موهای زائد تاثیرگذار است یا خیر.

روش تهیه روغن مورچه به طور سنتی

شاید برای افراد زیادی این سوال به وجود آید که چگونه می توان روغن مورچه را تهیه و بدست آورد. در واقع تهیه و تولید روغن مورچه یکی از سخت ترین و طاقت فرسا ترین کار ها می باشد و نیازمند دقت و حوصله بسیار می باشد.

اما نکته بسیار مهمی که در این رابطه وجود دارد این است که برخلاف باور عموم، برای تولید روغن مورچه نیازی به استفاده از مورچه ها نیست و تنها از تخم های مورچه جهت تولید این روغن استفاده می شود.

در واقع به دلیل این که تخم مورچه دارای یک نوع پروتئین در ساختار خود می باشد، می تواند تا حدودی در از بین بردن و رفع موهای زائد کاربرد داشته باشد.

در بسیاری کتاب های قدیمی طب سنتی برای درمان و رفع موهای زائد از خود مورچه استفاده شده است. در واقع در اکثر آن ها به جای استفاده از روغن مورچه، از حالت خمیر شده مورچه استفاده شده است. در واقع برای تهیه این ماده باید مورچه ها را یک به یک له کرده و به صورت خمیری شکل درآوریم و سپس آن را در ناحیه رویش موهای زائد بمالیم.

البته استفاده از این روش طب سنتی بسیار وقت گیر بوده و نیاز به حوصله بسیاری می باشد. همچنین از بین بردن حیوانات کار نادرستی بوده این روش از نظر انسانی صحیح نیست.

اما جهت تولید و استفاده از روغن مورچه نیاز است که به مقدار زیادی تخم مورچه تهیه شده و آن ها را در یک دما و فشار هوای معین و خاصی خشک کرده و سپس روغن آن استخراج شود. پس از تهیه برای استفاده از آن کافی است که مقداری از روغن مورچه را در نواحی دارای موهای زائد بمالید و ماساژ دهید.

بنابراین تهیه روغن مورچه برای افراد و کاربران آن کار آسانی نیست و از لحاظ زمانی و همچنین اقصادی نیز به صرفه نمی باشدو لذا توصیه می شود جهت تهیه آن به عطاری ها و داروخانه ها مراجعه کرده و از تولیدات صنعتی آن استفاده کنید.

راه های سنتی درمان موهای زائد

روش های زیادی برای درمان موهای زاید وجود دارد که با بسیاری از آنها آشنایی دارید. این روش ها در گذشته ابداع شده و امروزه نیز با ایجاد تغییراتی در آنها مورد استفاده قرار می گیرند.

یکی از روش های درمانی سنتی موهای زائد استفاده از موادی مانند عسل و آبلیمو است. در واقع افراد این ترکیب را بر پوست خود استفاده کرده و با استفاده از دستمال، پوست را از موهای زائد عاری می کردند.

در واقع این روش اگرچه با درد همراه است، اما برای پوست مفید بوده و می تواند PH  پوست را تنظیم کند.

بند انداختن نیز یکی از روش های سنتی کاهش موهای زائد است که بسیاری از افراد امروزه نیز از این روش استفاده می کنند. بند انداختن علیرغم دردی که به همراه دارد، جریان خون به صورت را افزایش می دهد و سبب شادابی پوست می شود.

از دیگر روش های سنتی که برای درمان موهای زائد می توان از آن بهره برد، استفاده از زردچوبه است. ریشه ی این روش درمانی به هند بازمی گردد و افراد با استفاده از زردچوبه و موادی مانند آبلیمو ماسکی تهیه کرده و آن را بر روی پوست قرار می دادند.

استفاده از موادی مانند موم نیز به منظور کاهش موهای زاید بسیار مفید بوده و می تواند موهای زائد را به میزان قابل توجهی کاهش دهد. در صورتی که پوست شما به موم حساسیت دارد می توانید از ترکیبی مانند شکر به همراه گرانول و آبلیمو استفاده کنید.

آیا از بین بردن موهای زائد با روغن مورچه درست است؟

در مورد از بین بردن موهای زاید با استفاده از روغن مورچه اختلاف نظر وجود دارد. به طور کلی بیان می شود که حتی قدرتمندترین داروها نیز بر روی افراد مختلف تاثیر متفاوتی دارد و افراد نسبت به داروها واکنش های مختلفی می دهند.

برخی از افراد اظهار داشته اند که در اولین استفاده از روغن مورچه برای رفع موهای زائد، کاهش تراکم موهای زاید را مشاهده کرده اند.

عملکرد اصلی روغن مورچه به این صورت است که ریشه ی موهای زائد را ضعیف کرده و مانع از عملکرد بازسازی آن می شود. از این ماده برای رفع موهای زائد پوست های حساس نیز استفاده می شود اما لازم است که پیش از استفاده از آن نکاتی را در نظر بگیرید.

قبل از استفاده از روغن مورچه به منظور رفع موهای زاید بهتر است که آن را بر روی قسمت کوچکی از پوست خود تست کنید. در صورتی که پوست شما واکنشی نسبت به این ماده نشان نداد می توانید آن را بر روی نواحی وسیع تری از پوست خود استفاده کنید.

به منظور استفاده از روغن مورچه بهتر است که با برداشتن موهای زائد منطقه ی مورد نظر را برای استفاده از روغن مورچه آماده کنید. بهتر است که موهای زائد از ریشه جدا شوند بنابراین می توانید از روش هایی مانند اپیلاسیون ، موچین و یا لیزر و موارد دیگر برای برداشتن موهای زائد از ریشه بهره ببرید.

پس از آن لازم است که ناحیه ی مورد نظر با آب گرم و صابون مورد شستشو قرار گیرد تا مواد اضافی موجود بر پوست پاک شده و روغن مورچه با مواد اضافی واکنشی ندهد.

در مرحله ی بعد روغن را به خوبی بر روی پوست ماساژ دهید. مدت زمان مجازی که روغن مورچه می تواند بر روی پوست باقی بماند حداکثر چهار ساعت است.

در صورتی که نکاتی را که بیان کردیم در هنگام استفاده از روغن مورچه به کار ببرید، نتایج آن را بر روی موهای زاید خود مشاهده خواهید کرد.

نحوه استفاده صحیح و اصولی از روغن مورچه

استفاده از روغن مورچه امروزه در بین افرادی که قصد رفع موهای زائد خود را دارند و از طرفی به روش ها  و متدهای روز دنیا اعتقادی ندارند، بسیار شایع شده است.

لذا از مهم ترین موضوعاتی که در رابطه استفاده از این روغن وجود دارد، نحوه استفاده از این روغن می باشد. استفاده نادرست و غلط از روغن مورچه برای افراد می تواند نتایج نامطلوبی همچون حساسیت های پوستی را به وجود آورد لذا توصیه می شود حتما روش اصولی آن را فرا گیرید.

بهترین اقدام برای این که استفاده از روغن مورچه برای فرد نتیجه بسیار بهتری داشته باشد، از بین بردن موهای زائد همراه با ریشه آن ها می باشد. برای این منظور توصیه می شود در ابتدا از روش هایی مانند موچین، بند و یا موم استفاده کنید تا ریشه موهای زائد تا حد زیادی از بین بروند.

پس از آن با توجه به مساحت ناحیه پوستی خود مقداری از روغن مورچه را به آن ناحیه بمالید و به مدت چند دقیقه به خوبی آن ناحیه را ماساژ دهید و پس از گذشت 2 ساعت آن ناحیه را به خوبی با آب شستشو دهید. این روش را افراد باید به مدت یک هفته به طور روزانه و همچنین هر روز 3 مرتبه انجام دهد.

پس از گذشت چند هفته موهای که به طور کامل از ریشه جدا نشده باشند و همچنان باقی مانده باشند به خوبی رشد خواهند کرد. لذا لازم است تا به طور مجدد از روش های از بین بردن ریشه مو استفاده کرد تا موهای باقی مانده نیز از بین بروند و پس از آن دوباره از روغن مورچه استفاده نمایید تا از رویش و رشد مجدد موهای جدید جلوگیری کند.

نکته لازم به ذکر و مهم در این رابطه این است که استفاده از روش هایی مانند تیغ زدن، کرم ها و پودر های موبر به هیچ وجه تاثیر مثبتی در این متد نخواهند داشت. زیرا عمده این روش تنها ساقه موها را از بین می برد و ریشه موها بدون تغییر در جای خود باقی می مانند.

همچنین توصیه می شود که جهت رفع موهای زائد در ناحیه تناسلی به ویژه برای بانوان از روغن مورچه استفاده نشود. زیرا بر طبق نظر پزشکان طب سنت استفاده از این روغن در ناحیه تناسلی می تواند باعث نازایی شود.

نکته مهم دیگر در این رابطه استفاده نکردن از این روغن برای نوزادان و همچنین کودکان می باشد. پوست نوزادان و کودکان بسیار حساس و لطیف است و روغن مورچه به دلیل دارا بودن اسید فرمیک در ساختار خود می تواند باعث بروز سوزش و حساسیت در پوست کودکان شود.

مزایا و معایب روش های سنتی و روغن مورچه در از بین بردن موهای زائد

در برخی موارد گزارش شده است که استفاده از روغن مورچه برای رفع موهای زائد نه تنها باعث کاهش تراکم موهای زائد نشده بلکه برای پوست نیز یک ماده ی تحریک کننده است.

استفاده از این ماده در غلظت های بالا و قرار گرفتن در معرض آن به صورت طولانی مدت می تواند منجر به بروز حساسیت پوست و افزایش سوختگی به دلیل تابش نور آفتاب شود.

در مواردی نیز بیان شده که استفاده از روغن مورچه حتی می تواند سرطان زا باشد. طبق گزارشی از منبع RIFM در صورتی که قرار گرفتن در معرض روغن مورچه طولانی مدت نباشد، هیچ خطر سرطانی را به دنبال نخواهد داشت.

به منظور مشاهده ی نتایج نهایی استفاده از روغن مورچه برای رفع موهای زاید باید به مدت چندین ماه صبر کنید تا در نهایت متوجه شوید که آیا این روش درمانی برای رفع موهای زائد شما اثر بخش خواهد بود یا خیر.

از جمله مزایای استفاده از روغن مورچه می توان به کاهش تراکم موهای زائد اشاره کرد. روغن مورچه در واقع گرمایی تولید می کند که این گرما سبب غیرفعال شدن فولیکول های موهای زائد می شود و از آنجایی که سبب از بین رفتن فولیکول های مو می شود یک روش دائمی برای رفع موهای زائد است.

در مواردی بیان شده که استفاده از روغن مورچه ، عوارض جانبی را برای فرد به دنبال نداشته و فرد میتواند با اطمینان خاطر نسبت به استفاده از این ماده اقدام کند.

در پایان باید بگوییم که روش های گوناگونی برای رفع موهای زاید وجود دارد که هر یک در کنار مزایایی که به همراه دارند ، معایبی را نیز به دنبال دارند. استفاده از روغن مورچه برای رفع موهای زائد بسیار بحث برانگیز بوده و افراد نسبت به آن واکنش های مختلفی نشان می دهند.

در واقع می توان بیان کرد که استفاده از روغن مورچه ضرری برای بدن انسان نداشته و افراد می توانند به طور آزمایشی از آن استفاده کرده و تاثیرات آن را برای کاهش موهای زاید مشاهده کنند.

از طرفی به دلیل اینکه این ماده ، عاری از مواد شیمیایی است می توانید اطمینان داشته باشید که حساسیت شدیدی برای شما به همراه ندارد.

در نهایت باید گفت تاثیرگذاری روغن مورچه با توجه اصل بودن آن نیز تعیین می شود. متاسفانه در حال حاضر بسیاری از افراد سودجو ، بازار این ماده را دست گرفته اند و تهیه ی این ماده به صورت اصل می تواند تا حدودی دشوار باشد.

شما می توانید با مراجعه به کلینیک تخصصی پوست و مو رز با متخصصین مجرب این کلینیک پوست مو در مورد لیزر موهای زائد صورت مشورت نمایید. جهت مشاوره با شماره ۰۲۱۴۴۰۶۷۰۰۵ تماس بگیرید.

همچنین شما عزیزان می توانید از طریق سیستم چت آنلاین وب سایت، از مشاوره آنلاین هم بهره مند بشوید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *