کاشت ابرو

آشنایی کامل با تزریق PRP برای رشد ابرو

آشنایی کامل با تزریق PRP برای رشد ابرو

تزریق PRP برای رشد ابرو

ابروهای ما به دلایل متعددی کم پشت می شوند؛ تحقیقات نشان می دهد که وقتی ما به سن 40 سالگی می رسیم، ابروهای ما با سرعت بیشتری شروع به کم پشت شدن می کنند و دیگر نمی توانند به خوبی رشد کنند.

تزریق PRP برای رشد ابرو

( کلینیک رز اولین ارائه دهنده مقالات پزشکی صوتی و متنی در ایران )

دریافت تخفیف 500 هزار تومانی کاشت ابرو + مشاوره رایگان

اگر قصد دارید این مقاله را به صورت صوتی گوش نمایید، بر روی player زیر کلیک نمایید.

 

پس از مواجه شدن با ریزش ابروها، معمولا سه انتخاب در مقابل فرد قرار می گیرد. اول اینکه با همین شرایط ادامه بدهد و روی قسمت های دیگری از زیبایی چهره خودش تمرکز کند، دوم اینکه به سراغ روش های مصنوعی و موقت برای پر نشان دادن ابروها برود و سوم اینکه یک جایگزین همیشگی برای این فقدان پیدا کند.

افراد با توجه به علایق شخصی و نوع نگاهی که به زیبایی دارند، یکی از این سه روش را برای خودشان انتخاب می کنند. شاید تصور کنید پیدا کردن یک جایگزین دائمی برای ابروهای از دست رفته، تنها به یک یا دو روش خاص محدود می شود اما عمل های زیبایی برای رشد دوباره ابروها، امروزه به مراتب متفاوت تر از گذشته به نظر می رسند.

حالا فردی که می خواهد برای رشد دوباره ابروهای خود تلاش کند، گزینه های متعددی دارد و باید با توجه به ویژگی های جسمی خودش و البته پس از مشورت با پزشک، یکی از این روش ها را در نظر بگیرد.

آیا تا به حال در مورد تزریق PRP یا پلاسمای غنی از پلاکت برای رشد ابروها شنیده اید؟ تزریق PRP برای ابروها، گزینه مناسبی برای زیباتر کردن ابروها است؛

در این روش از شما خون گرفته می شود، خون با سانتریفوژ پردازش می شود و چندین بار در قسمت ابروهای شما تزریق می شود تا باعث تحریک فولیکول ها برای رشد بشود. البته بیماران زیادی توانسته اند از این روش جواب بگیرند.

تزریق PRP برای رشد ابرو

تاریخچه استفاده از PRP

برای اولین بار در سال 1990، از PRP برای جراحی پلاستیک فک و دهان استفاده شد؛ بعد از آن از PRP در ارتوپدی برای ترمیم ماهیچه و بهبود آسیب های وارد شده به زردپی استفاده شد.

از PRP برای فرآیند ترمیم ماهیچه ها و بافت ها هم استفاده می شود چون می تواند فاکتورهای رشدی را آزاد کند که در بهبود ماهیچه ها نقش مهمی دارند؛ PRP علاوه بر ترمیم ماهیچه ها، می تواند ریزش مو را هم درمان کند.

متخصص ها و جراحان از PRP برای موهای سر و ابرو هم استفاده کردند و متوجه شدند که برای اینکه این فرآیند با موفقیت انجام بشود، باید تعدادی فولیکول مو در قسمت سر و یا ابرو وجود داشته باشد تا PRP بتواند بر روی این فولیکول ها تاثیر بگذارد.

نحوه تزریق PRP برای رشد ابرو

وقتی صحبت از عمل های مربوط به زیبایی می شود، «خلاقیت» همیشه یک موضوع مهم و کلیدی است. پزشک ها همواره از دانش و تجربه ای که در طول سال ها به دست آورده اند، استفاده می کنند تا متدهای جدیدی را به وجود بیاورند و به کمک علم، یک پنجره تازه به روی عمل های زیبایی در دنیا باز کنند. PRP یکی از همین روش های نوین به شمار می رود که حاصل خلاقیت، تجربه و نوگرایی است.

روشی که در همین چند دهه مورد استفاده قرار گرفته و در نهایت نظر مثبت بسیاری از افراد را جلب کرده است. این روش به طور کلی، به عنوان متدی برای بازگرداندن جوانی به پوست انجام می شود اما تاثیر گذاشتن روی رشد فولیکول ها، آن را به یک روش موثر برای رشد دوباره ابروها نیز تبدیل می کند. این عمل زیبایی در وهله اول، با گرفتن خون از بیمار آغاز می شود.

از خونی که از بیمار گرفته می شود، تنها پلاسمای غنی از پلاکت برای تزریق انتخاب می شوند.

پلاسمای غنی از پلاکت در نقاطی از ابرو تزریق می شود که فولیکول های مو وجود داشته باشند. فرآیند تزریق PRP در ابروها را می توان چند بار در ماه انجام داد تا فرد شاهد رشد دوباره ابروهایش باشد.

در واقع PRP یک پروسه سه مرحله ای دارد. در اولین مرحله خون به طور معمول از بازوی فرد گرفته می شود و به درون یک سانتریفیوژ می رود تا با چرخش زیاد و تفاوت چگالی، مایعات دیگر از آن جدا شوند. در مرحله دوم پس از 10 دقیقه، خون درون سانتریفیوژ به سه لایه مختلف تقسیم شده است. پلاسما با پلاکت ناچیز، پلاسما با پلاکت غنی و سلول های خونی. در مرحله سوم نیز پلاسمای غنی از پلاکت به ابروها تزریق می شود تا به رشد دوباره آن ها کمک کند.

بعد از اتمام فرآیندهای متوالی تزریق PRP، بعد از دو ماه می توانید شاهد نتایج آن باشید. تزریق PRP برای تقویت ابروها، هر 9 ماه صورت می گیرد تا فولیکول ها را سالم نگه دارد.

تاثیرات تزریق PRP برای رشد ابرو

تزریق PRP باعث انتقال فاکتورهای رشد و مواد مغذی به ابروها می شود و در عیح حال هم می تواند جریان خون را در ناحیه ابروها افزایش بدهد؛ فولیکول ها دوباره تولید می شوند و شما نتایج آن را بصورت ابروهای پرپشت می بینید.

افرادی که 2 الی 4 ماه بعد از تزریق PRP هیچ تغییری را در ابروهای خود احساس نکرده اند، می توانند دوباره اقدام به تزریق PRP بکنند.

انتخاب این روش حتما باید با مشورت کامل پزشک متخصص صورت بگیرد. قبل از انجام تزریق، هم فرد متقاضی و هم پزشک باید به این نتیجه رسیده باشند که PRP ایده آل ترین شیوه برای رشد مجدد ابروهای فرد به شمار می رود.

یک نکته مهم دیگر را نیز نباید به سادگی نادیده گرفت. با وجود اینکه این روش برای بسیاری از افراد نتایج فوق العاده ای به همراه می آورد، ممکن است همه نتوانند به حاصل دلخواه خودشان از آن دست پیدا کنند. در واقع بسته به مهارت پزشک و شرایط بدن خود فرد و البته رعایت دستورالعمل های لازم پس از تزریق، نتایج این کار ممکن است در افراد مختلف، تفاوت زیادی داشته باشد.

چرا تزریق PRP برای رشد ابرو، روش مطمئنی است؟

تزریق PRP برای ابروها، روش مطمئنی است زیرا از خون شما استفاده می شود؛ نه از فرد دیگری. جداسازی پلاسمای غنی از پلاکت از سایر محتویات هم به میزان موثر بودن این روش افزوده است.

بسیاری از متخصصان بر این باور هستند که تزریق پلاسمای غنی از پلاکت به ابروها، رشدی کاملا طبیعی را در ابرو های فرد رقم خواهد زد. آن ها همچنین باور دارند که با ورود خون و مشتقات آن به فولیکول ها، کیفیت و ضخامت ابرو های جدید به شکل قابل توجهی افزایش پیدا خواهد کرد.

این روش، یک متد امن و مطمئن برای فرد به شمار می رود و سلامتی او را با خطر مواجه نمی کند. عوارض این کار در زمانی بسیار کوتاه از میان می روند و دوره بهبودی آن نیز خیلی زود به پایان می رسد.

چه کسانی می توانند برای ابروهای خود PRP تزریق کنند؟

اگر می خواهید ابروهایتان رشد بیشتری کنند، اگر تا بحال برای ابروهای خود از وکس و سایر روش ها استفاده می کرده اید و یا اینکه در بازه زمانی خاصی رشد موهایتان متوقف شده است، می توانید PRP تزریق کنید.

با این حال اگر همین حالا صاحب ابرو هایی کاملا پرپشت هستید و می خواهید روند رشد این ابرو ها را تسریع کنید، انجام این تزریق برای شما توصیه نمی شود.

افرادی که مشکلاتی در زمینه انعقاد خون دارند و یا داروهای خاصی مصرف می کنند، نمی توانند از PRP برای رشد و ترمیم ابروهای خود استفاده کنند.

دوره ریکاوری بیمار بعد از تزریق PRP برای رشد ابرو

دوره ریکاوری بعد از تزریق PRP برای ابروها، بسیار کوتاه است و فقط باید به مدت 24 ساعت از انجام فعالیت های روزانه دست بکشید و استراحت کنید. در دوره ریکاوری شاهد عوارضی مثل قرمزی، تورم و شاید هم کبودی در قسمت ابروهایتان هستید.

آیا ویتامین هایی هم وجود دارند که بتوانند تاثیرات PRP را در رشد ابروها چندین برابر بکنند؟

مصرف ویتامین هایD3  و ویتامینB  بعد از تزریق PRP بسیار مفید هستند و می توانند باعث بهبود عملکرد PRP در رشد ابروها بشوند.

استفاده از ماینوکسیدیل در ابروها بعد از تزریق PRP

بسیاری از متخصص ها به بیماران توصیه می کنند که بعد از تزریق PRP در ابروها از ماینوکسیدیل برای بهبود نتایج آن استفاده کنند. البته قبل از استفاده از ماینوکسیدیل حتما از اینکه نسبت به آن حساسیت یا آلرژی ندارید، ابتدا مطمئن بشوید و بعد از آن استفاده کنید.

تحقیقات پزشکان نشان می دهد که اضافه شدن ماینوکسیدیل، تاثیر چشمگیری بر نتایج تزریق PRP خواهد داشت.

اگر در مورد ماهیت ماینوکسیدیل با تردید مواجه شده اید، باید بدانید که این دارو به صورت قرص برای حل مشکل فشار خون مورد استفاده قرار می گیرد اما شکل فومی آن به صورت موضعی برای رفع مشکل ریزش مو استفاده می شود.

بهره بردن از ماینوکسیدیل برای موها به صورت موضعی، ممکن است موجب بروز خارش و التهاب پوستی در سر شود اما پس از مدت کوتاه، این آثار جانبی دیگر وجود نخواهند داشت.

رشد و ترمیم موهای ابرو با تکنولوژی آی سل و PRP و سلول های بنیادین

آی سل (ACell) به تکنولوژی گفته می شود که برای ترمیم و تغییر بافت های آسیب دیده استفاده می شود؛ سازمان غذا رو داروی آمریکا هم استفاده از تکنولوژی آی سل را برای رشد و ترمیم موهای سر و موهای ابرو تایید کرده است.

ترکیب آی سل و PRP و سلول های بنیادین موجود در چربی می تواند نتایج موفقیت آمیزی را در زمینه رشد ابروها به دنبال داشته باشد. نتایج حاصل از ترکیب آی سل و PRP و سلول های بنیادین هم ماندگاری بیشتری نسبت به تزریق PRP دارد. به بیمارانی که از ترکیب آی سل و PRP و سلول های بنیادین نتیجه نمی گیرند، پیشنهاد می شود که یک بار دیگر برای تزریق اقدام کنند.

این یک ترکیب کاملا هیجان انگیز به نظر می رسد که موجب می شود فولیکول های مو، سالم تر و بزرگ تر شوند.. در این ترکیب، ACell)  ( سلول های بنیادی فولیکول مو در فرد بالغ را تقویت می کند و PRP شرایطی را به وجود می آورد که سلول ها سریع تر رشد کنند. این روش هم برای مردان و هم برای زنان، نتیجه بخش است و آثار مثبتی در ابروهای آن ها دارد.

مزایا و معایب تزریق PRP برای رشد ابرو

تزریق PRP برای ابروها نیازی به عمل جراحی ندارد و در طی مدت زمان کوتاهی (حدودا یک ساعت) انجام می شود.

اگر بعد از تزریق PRP در ابروها شاهد عوارض جانبی مثل تورم و قرمزی در سطح ابروها بودید، جای هیچگونه نگرانی وجود ندارد زیرا بعد از چند روز برطرف می شوند.

برای مشاهده نتایج حاصل از تزریق PRP در ابروها باید صبور باشید زیرا 6 الی 12 ماه طول می کشد تا بتوانید متوجه تغییرات اساسی بشوید.

تزریق PRP برای ابروها باید با تکنیک های مفید و به روزی انجام بشود و یکی از مشکلات در زمینه تزریق PRP برای ابروها این است که در اکثر موارد، از تکنیک های درستی برای تزریق PRP در ابروها استفاده نمی شود و یا تکنیسین ها با بی دقتی PRP را تزریق می کنند.

همه ی این مشکلات باعث می شوند تا در نهایت تزریق PRP با موفقیت انجام نشود و یا نتایج خوبی را به دنبال نداشته باشد. سیستم ایمنی بدن به تزریق PRP واکنش نشان نمی دهد و احتمال آلرژی، حساسیت شدید و یا واکنش بدن نسبت به آن بسیار کم است.

شما می توانید با مراجعه به کلینیک تخصصی پوست و مو رز با متخصصین مجرب این کلینیک پوست مو در مورد کاشت ابرو مشورت نمایید.

جهت مشاوره با شماره 02144067005 تماس بگیرید. همچنین شما عزیزان می توانید از طریق سیستم چت آنلاین وب سایت، از مشاوره آنلاین هم بهره مند بشوید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *