پیوند موکاشت مو

کاشت موی مصنوعی چگونه انجام می شود؟

کاشت موی مصنوعی چگونه انجام می شود؟

کاشت موی مصنوعی چگونه انجام می شود؟

کاشت مو به روش های مختلفی صورت می گیرد. امروزه از Hair Transplant به عنوان عمل زیبایی یاد می شود. به واسطه عمل کاشت می توانید تا سال های زیادی از داشتن موهایی پرپشت لذت ببرید. از این رو برای کاشت مو باید به پزشک متخصص در این زمینه مراجعه نمایید.

کاشت موی مصنوعی چگونه انجام می شود؟

برای اینکه از نتایج Hair Transplant به طور کامل مطلع شوید باید تا مدت چند ماه تا یک سال صبر نمایید تا پیوند مو نتیجه موثری داشته باشد.

دریافت تخفیف 500 هزار تومانی کاشت مو + مشاوره رایگان

زیرا بعد از پروسه Hair Transplant افراد دچار ریزش در ناحیه ای از سر که تحت پیوند مو قرار گرفته است می شوند. از این رو برای اینکه این عمل زیبایی بتواند در مدت زمان مشخص شده موثر واقع شود باید تا حدودی صبر نمایید..

کاشت موی مصنوعی چگونه انجام می شود؟

آیا کاشت موی مصنوعی امکان پذیر است؟

کاشت مو مصنوعی یکی از روش های Hair Transplant می باشد که دارای طرفداران خاص خود است. از آنجایی که کاشت مو طبیعی از ” بانک مو ” خود افراد برداشته می شود می توان گفت که می تواند طبیعی تر به نظر بیاید.

با این حال افراد ممکن است دارای بانک موی مناسبی برای پیوند مو نباشند و یا بانک موی این افراد ویژگی های لازم برای پیوند را دارا نباشد.

مثلا تراکم بسیار پایین داشته باشند یا جنس و ضخامت آن ها طوری باشد که اگر روی سر کاشته شوند ظاهر مناسبی نخواهند داشت.

دلیل دیگری که برخی از متقاضیان کاشت مو روش استفاده از موی مصنوعی را انتخاب می کنند این است که به دلیل مشکلات جسمانی و بهداشتی، عوارض عمل کاشت مو با موی طبیعی برایشان سنگین و غیر قابل تحمل است.

البته باید ذکر شود که عمل کاشت مو با موی طبیعی یک عمل بسیار ایمن و دارای کمترین عوارض است اما می تواند در مواردی خاص برای برخی افراد که شرایط پزشکی ویژه ای دارند مشکل آفرین باشد.

به همین خاطر به جای کاشت مو طبیعی می توان از کاشت مو مصنوعی استفاده نمود.

برای این منظور Hair Transplant به روش کاشت مصنوعی که شامل الیاف بیولوژیکی می باشد در سر افراد به جای موی طبیعی کاشته می شود. این الیاف از ماده نایلونی تمیز و طی فرآیند شیمیایی در آزمایشگاه های مخصوص به این کار صورت می گیرد.

نام دیگر این الیاف بیو فایبر است. کاشت مو با استفاده از الیاف مصنوعی یک روش نسبتا جدید است و اولین بار در دهه ی هفتاد میلادی مورد استفاده قرار گرفت و استقبال خوبی از آن شد.

الیاف های موی مصنوعی شبیه به موهای طبیعی می باشند و در Hair Transplant می توانند به راحتی مورد استفاده واقع شوند. می توان گفت که پیوند مو در افراد از طریق موهای مصنوعی یکی از روش های نوینی است که مورد استفاده واقع می شود.

شاید با شنیدن نام موی مصنوعی، کلاه گیس و انواع آن در ذهنتان مجسم شود اما نتیجه ی عمل کاشت مو با الیاف مصنوعی کاملا متفاوت از کلاه گیس است. در این روش دقیقا مانند عمل کاشت موی طبیعی مو ها دانه به دانه روی پوست سر کاشته می شوند و نتیجه ی عمل تا حد زیادی به عمل کاشت موی طبیعی شباهت دارد.

در Hair Transplant به صورت مصنوعی از فیبر مو مصنوعی در پیوند مو استفاده می شود. در واقع در کاشت مو مصنوعی موهای کاشته شده می تواند به انتخاب مشتری ساخته شود. در نتیجه در رنگ و نوع مو می توان تا حدود زیادی انتخاب با مشتری باشد.

حتی با ابزار جدید می توان اندازه ی بلندی مو ها را نیز طبق سلیقه ی فرد متقاضی کاشت مو تغییر داد.

فرآیند کاشت مو مصنوعی نیز مانند کاشت مو طبیعی می باشد. با این تفاوت که دیگر نیاز به برش در ناحیه بانک مو افراد نیست و نیازی به استخراج موهای طبیعی این افراد نمی باشد.

البته استفاده از مو های طبیعی یک مزیت مهم دارد آن هم این که احتمال پس زدن مو های کاشته شده توسط بدن نزدیک به صفر است. چرا که موها از بدن خود فرد برداشت شده اند و با ساختار ژن او هماهنگی دارند و بدن می فهمد که این موها موهای خود فرد هستند و نسبت به آن حالت تدافعی نمی گیرد.

به طور کلی بدن در برابر مواد خارجی که وارد آن می شود واکنش دفاعی نشان می دهد و آن ها را پس می زند. به همین دلیل است که نمی شود از مو های طبیعی یک فرد دیگر برای کاشت مو به روش طبیعی استفاده کرد.

برای آن که پزشک متخصص کاشت مو مطمئن شود بدن فرد متقاضی نسبت به موی مصنوعی واکنش نامطلوب نشان نمی دهد باید چند مرحله آزمایش را اجرا کند. این آزمایش هر هفته یک بار و مشاهده نتایج آن به مدت یک ماه طول می کشد.

طی آن دکتر مربوطه در هر جلسه چند تار موی مصنوعی روی سر فرد متقاضی می کارد و واکنش بدن او نسبت به آن را می سنجد. اگر فرد در این تست موفق شد و بدنش مو های مصنوعی را پس نزد، سپس متخصص برای عمل اصلی در مقیاس بزرگ تر برنامه ریزی می کند.

همچنین نوع مو نیز به انتخاب خود مشتری تعیین می شود. موهای کاشته شده بسیار طبیعی به نظر می آید و به همین دلیل نمی توان فرق کاشت مو مصنوعی و طبیعی را به طور دقیق تشخیص داد.

کاشت موی مصنوعی چگونه انجام می شود؟

برای اینکه بدانیم کاشت مو مصنوعی چگونه صورت می گیرد نیاز به دانستن فرآیند پیوند مو می باشیم. در این مطلب به نحوه Hair Transplant می پردازیم.

اولین قدم در کاشت مو مصنوعی استفاده از بی حسی موضعی برای بیمار، در پوست سر این افراد می باشد. سپس الیاف های مو مصنوعی را از طریق ایمپلنت های مخصوص به صورت یک به یک در پوست سر افرادی که دارای ریزش مو و یا طاسی هستند می کارند.

این ایمپلنت های مخصوص در واقع ظاهری شبیه به قلم دارند که با دقت بسیار بالا موها را دانه به دانه روی پوست سر فرد در عمق سه دهم میلی متر می کارند. برای آن که تارهای مو به خوبی در جای خود قرار گیرند و محکم شوند، ایمپلنتر در انتهای تارهای مو که وارد پوست سر شده اند یک گره ایجاد می کند.

از این نظر کاشت موی مصنوعی بسیار مشابه کاشت موی طبیعی به روش DHI است که در آن هم از قلم استفاده می شود و دقت کار بسیار بالا است.

Hair Transplant به این طریق باید توسط پزشک متخصص صورت گیرد. این عمل طی چندین مرحله تکرار می شود تا موهای مصنوعی به طور کامل در منطقه تحت پیوند مو کاشته شوند. در واقع برای کاشت 1000 فیبر و تار موی مصنوعی حدود 2 تا 3 ساعت زمان نیاز است تا پیوند مو به طور کامل صورت گیرد.

البته ممکن است بسته به پرپشت بودن موی افراد و درخواست مشتری تعداد جلسات بیشتری برای Hair Transplant در نظر گرفته شود. بعد از پیوند مو فرد می تواند به خانه برود ولی نیاز است که مراقبت هایی را به صورت کامل انجام دهد تا بهبودی هر چه سریع تر حاصل شود.

بعد از عمل و هنگامی که پوست سر، خود را ترمیم می کند، برای پر کردن جای زخم ها بافت های جدیدی تولید کرده که خود این بافت باعث محکم تر شدن تار موهای مصنوعی می شود و از آسیب دیدن آن در برابر عوامل محیطی محافظت می کند.

بیمار یا مراجعه کننده باید بعد از کاشت مو مصنوعی آنتی بیوتیک را طی یک هفته مصرف نمایید تا امکان ایجاد عفونت در بدن این افراد از بین برود. تا یک هفته زمان نیاز است تا فیبرهای موی مصنوعی چسبندگی لازم را در سر افراد به خود بگیرند.

کاشت مو مصنوعی می تواند در افرادی که دچار ترس از بریدگی و یا به جا ماندن بخیه ها در کاشت طبیعی مو و همچنین ترس از ریزش مو در ناحیه بانک مو خود دارند روشی مناسب برای پیوند مو باشد. از طریق Hair Transplant با الیاف مصنوعی در صورت مراقبت های لازم موها می توانند تا چند سال بدون تغییر باقی بمانند.

مقایسه کاشت مو مصنوعی و کاشت مو طبیعی

همانطور که گفته شد کاشت مو طبیعی و کاشت مو مصنوعی می تواند به عنوان روش های جوان سازی و برگشت موهای طبیعی به افراد مورد استفاده واقع شوند. در هر کدام از این روش ها پیوند مو می تواند مزیت و همچنین عوارضی داشته باشد.

افراد می توانند در کاشت مو طبیعی دارای موهایی طبیعی شوند. رشد مو در کاشت مو طبیعی می تواند باعث رشد فولیکول ها خفته مو شود و بعد از گذشت یک سال موی فرد به طور طبیعی رشد نماید. از این رو نسبت به کاشت مو مصنوعی دارای دوام و ماندگاری بالایی می باشد.

در این روش موهای کاشته شده از بدن خود افراد استخراج می شود در نتیجه امکان موفقیت آمیز نبودن پیوند مو بسیار کمتر صورت می گیرد. در کاشت مو طبیعی روش ها و متد های جدیدی ارائه می شود که می توان از آنها استفاده نمود.

در واقع کاشت مو طبیعی می تواند در در مدت کمی نتایج طولانی و ماندگاری را داشته باشد. در روش Hair Transplant می توانید با خیال راحت از رشد فولیکول های موی خود به صورت طبیعی مطمئن باشید. هزینه های کاشت مو طبیعی از آنجایی که موهای خود افراد در آن استفاده می شود نسبت به کاشت مو مصنوعی کمتر می باشد.

ممکن است درد در نواحی که مو از آنجا استخراج شده است در افراد به وجود بیاید. و یا در روش FUT بخیه هایی در بانک موی افراد زده شود که ممکن است در صورت رعایت نکردن نکات پزشکی جای این بخیه ها در پوست سر افراد باقی بماند.

همچنین در Hair Transplant به روش طبیعی بعد از دو هفته موهای کاشته شده شروع به ریزش می نمایند. این روند طی چند ماه ادامه دارد تا رشد فولیکول های مو به صورت طبیعی صورت گیرد. باید در این زمان صبوری لازم را داشته باشید.

مو هایی که پس از این مدت شروع به رشد می کنند قوی تر و ضخیم تر هستند و دیگر دچار ریزش نخواهند شد.

در روش کاشت مو مصنوعی، الیاف های ساخته شده مو توسط دستگاه های مخصوص در سر افراد پیوند زده می شوند. این روش Hair Transplant دائمی نمی باشد و بعد از 3 سال موهای کاشته شده ریخته می شود.

کاشت مو مصنوعی می تواند با درد کمتر و همچنین ساده تر صورت گیرد. زیرا موهای بدن افراد برای Hair Transplant در این روش استخراج نمی شود.

در نتیجه امکان بخیه و یا زخم در بانک مو وجود ندارد. به همین دلیل دوران نقاهت کمتر می شود. کاشت به این روش به انتخاب خود مشتری می باشد. مراجعه کننده می تواند نوع مو و همچنین رنگ آن را متناسب با علاقه خود تعیین نماید.

بعد از آن سفارش مشتری ساخته می شود و برای پیوند مو در سر این افراد کاشته می شود. همچنین در کاشت به روش مصنوعی ریزش موها صورت نمی گیرد زیرا موها به طور مصنوعی در سر افراد پیوند زده می شوند. البته امکان رد شدن موها در این روش توسط بدن می تواند تا حدود زیادی بیشتر از کاشت مو طبیعی باشد.

شاید مهم ترین سوالی که در مورد کاشت موی مصنوعی داشته باشید این است که نتیجه ی آن تا چه حد طبیعی است؟ در پاسخ باید گفت بستگی دارد چه مدت از عمل کاشت موی مصنوعی شما گذشته باشد! تا حدود یک سال بعد از عمل موهای مصنوعی ظاهر بسیار قابل قبولی دارند و زیبا و طبیعی جلوه می کنند.

اما بعد از یک سال به تدریج کیفیت موها افت می کند و مصنوعی بودن آن کم کم به چشم می آید. برای آن که بعد از یک سال همچنان بتوانید ظاهر موهای خود را مطلوب نگه دارید می توانید دوباره اقدام به عمل کاشت موی مصنوعی کنید.

دلیل افت کیفیت موهای مصنوعی این است که موی مصنوعی هر چه که باشد، باز هم بخشی از بدن نیست و یک جسم خارجی تلقی می شود. هر چند تحقیقات اخیر همه در این جهت بودند که موهای مصنوعی را تا حد ممکن به موهای طبیعی شبیه تر کنند و انتظار می رود در آینده روش های جدیدی در کاشت موی مصنوعی معرفی شود.

شما می توانید با مراجعه به ” کلینیک تخصصی پوست و مو رز و مشورت با متخصصین مجرب این کلینیک پوست و مو از قیمت کاشت مو خود مطلع شود. جهت مشاوره با شماره 02144067005 تماس بگیرید.

همچنین شما عزیزان میتوانید از طریق سیستم چت آنلاین وب سایت ، از مشاوره آنلاین بهره مند شوید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *