کاشت مو
موضوعات داغ

کاشت مو به روش FIT با نتیجه عالی

 کاشت مو به روش fit

کاشت مو به روش اف ای تی چیست؟ پیوند مو در افراد طاس و کم مو به روش های مختلفی انجام می‌شود؛ مقاله امروز ما به کاشت مو به روش fit اختصاص دارد. با ” کلینیک پوست و مو رز ” همراه باشید تا درباره اینپلنت موی طبیعی به روش اف ای تی اطلاعات بیشتری بدست بیاورید.

دریافت مشاوره رایگان و تخصصی کاشت مو

( کلینیک رز اولین ارائه دهنده فایل های پزشکی صوتی و متنی در ایران )

اگر قصد دارید این مقاله را به صورت صوتی گوش نمایید، بر روی player زیر کلیک نمایید.

دریافت تخفیف 500 هزار تومانی کاشت مو + مشاوره رایگان

ریزش و کم پشت شدن موها همواره دغدغه بسیاری از افراد است؛ سبک زندگی امروزه و انواع استرس ها و اضطراب هایی که فرد تحمل می‌کند و همین طور کیفیت پایین مواد غذایی و سایر عوامل باعث ریزش موها می‌شوند.پیوند مو به روش اف ای تی مزیتهای زیادی را برای متقاضی به دنبال دارد.

در این روش فولیکول‌های مو را به صورت تک تک از پشت سر فرد خارج می‌کنند. این روش نیاز به جراحی ندارد و فولیکول‌های مو به تعداد تعیین شده در یک جلسه انتقال داده می‌شوند و در غیر این صورت قادر نخواهند بود که بیش از مقدار تعیین شده مو را جا به جا کنند در این روش که چندین سال است برای آن تبلیغات صورت می‌گیرد بین ۱۰۰۰ الی ۱۵۰۰ تار مو را فقط می‌توانند جا به جا کنند.

مراحل کاشت مو به روش fit
مراحل کاشت مو به روش fit در سال ۱۴۰۰

مراحل پیوند مو به روش اف ای تی :

دکتر پیوند مو، موهای پشت سر را کامل می‌تراشد و آن را ضدعفونی می‌کند و برای بی‌حسی از لیدوکائین استفاده می‌کند.

در مرحله بعد پزشک پیوند مو، خط رویش موی جدید را در قسمت جلوی سر مراجعه کننده مشخص می‌کند و نقاطی را که می‌خواهد فولیکول ها را استخراج کند هم علامت گذاری می‌کند.

جراح، سوزن کوچک دایره ای شکلی به نام “پانچ” را برای ایجاد نقطه در روی پوست سر استفاده می‌کند و پانچ را وارد پوست پشت سر می‌کند تا فولیکول ها را بدون هیچگونه آسیبی از پوست خارج کند.

اف ای تی مخفف کلمه Folicular Isolation Transplantation می باشد که به معنی جدایی و پیوند فولیکول ها می باشد.

متخصص اینپلنت مو از عینک مخصوص بزرگنمایی هم استفاده می‌کند تا کار استخراج فولیکول ها را با نهایت دقت و بدون صدمه به پیاز مو انجام بدهد. بعد از استخراج، جراح فولیکول ها را در محلول نمکی(سرم) نگه داری می‌کند و پشت سر مراجعه کننده را پانسمان می‌کند.

 

 

در مرحله بعد ” بهترین دکتر کاشت مو ” با استفاده از تیغ های مخصوص سوراخ های ریزی را در جلوی سر فرد ایجاد می کند تا گرافت ها را با نهایت دقت وارد پوست سر کند. در حین پیوند مو، جراح با اسپری سرم نمکی روی سر مراجعه کننده، از هر گونه آسیب به گرافت ها جلوگیری می کند.

متخصص فرآیند انتقال فولیکول ها را با نهایت دقت انجام می‌دهد و تمام سطح خالی از مو را با فولیکول ها پوشش می‌دهد تا در آینده ظاهری بی‌نقص و زیبا را برای زیبا جو فراهم کند.

به مراحلی که برای پیوند مو باید طی کرد و هم چنین مدت زمانی که برای رشد موهای کاشته شده نیاز است اشاره میکنیم:

در این روش پزشک یک واحد فولیکولی را با استفاده از میکروسکوپ خارج می‌کند و هیچگونه عمل بیهوشی روی فرد صورت نمی‌گیرد و فرد احساس درد ندارد و در طول انجام پیوند فرد کاملا هشیار می‌باشد.

  1. متخصص در ابتدا به سراغ مناطقی که برداشت مو از آنجا انجام می‌گیرد می‌رود و کار را از آن منطقه آغاز می‌کند و شروع به خارج کردن واحدهای فولیکولی می‌کند.
  2. پس از اینکه پزشک مرحله اول را به پایان رساند در مرحله دوم ۱۰ روز پس از انجام پیوند در منطقه گیرنده محل زخم بدون آنکه اثری از خود به جا بگذارد شروع به بهبود می‌کند.
  3. پس از ۱۰ روز فرد هیچگونه اثری از زخم در محل گیرنده و دهنده مشاهده نمی‌کند.

در اینپلنت مو به روش اف آی تی (hair transplantation by fit method) هیچگونه خط بخیه‌ای در پشت سر وجود ندارد.

با استفاده از یک پانچ بسیار کوچک واحدهای فولیکولی که از یکدیگر جدا هستند را یکی یکی برمی‌دارند. اندازه این پانچ چیزی بین 0.7 تا 1 میلی متر می‌باشد. معمولا در این عمل بخشی از سر را که قصد برداشت مو از آن ناحیه را دارند بسیار کوتاه می‌کنند تا قادر به مشاهده پوست سر فرد باشند.

واحدهای فولیکولی را که گرافت می‌گویند جزو نواحی بسیار مقاوم پشت سر است به همین علت موها را از این ناحیه برداشت میکنند و به این قسمت‌ها نواحی اهداکننده میگویند.

در اولین مرحله با استفاده از یک پانچ بسیار کوچک و تیز یک خط به دور واحد فولیکولی می‌اندازند. در مرحله بعد یک پانچ کوچک و کند را که معمولا اندازه ای بین 0.7 تا 1 میلی متر دارد را انتخاب می‌کنند برای اینکه بتواند به راحتی بافت نرم دور واحد فولیکولی فرو برود.

این در حالی است که پانچ با حرکات آرام خود باعث ایجاد پوشش به دور واحد فولیکولی میشود و باعث جدا شدن بافت های نرم مجاور می‌شود که به آن برش کند می‌گویند.

اگر گرافت های برداشت شده را بلافاصله برای پیوند مورد استفاده قرار ندهند در یک محلول که سالین نامیده میشود نگه‌داری می‌کنند.

مناسب ترین و ” بهترین روش کاشت مو ” برای بخش های کوچک پیوند مو روش اف ای تی می باشد. چرا که روش اف ای تی کم تهاجمی می‌باشد.

اگر بر حسب روز بخواهیم مدت زمان بهبود را به شما نشان دهیم ترتیب به این شکل خواهد بود.

  1. در روز اول منطقه پیوند داده شده دلمه تشکیل می‌شود. دلمه‌های اطراف موهای پیوند زده شده به هیچ وجه نباید تحریک شوند و کشیدن موهایی که تازه کاشت شده اند امری کاملا ممنوع می‌باشد. در منطقه پیوند دهنده آثاری مانند زخم، التهاب، بی حسی، قرمزی مشاهده می‌شود.
  2. در روزهای دوم الی ششم: در منطقه‌ای که پیوند مو در آنجا انجام گرفته است آثاری مانند دلمه و قرمزی وجود دارد. در منطقه دهنده التهاب و قرمزی به از بین رفتن و نابودی کامل نزدیک می‌شوند و بی حسی همچنان ادامه دارد.
  3. در روزهای هفتم الی چهاردهم: موهایی که کاشت در آنجا صورت گرفته است دلمه‌های کاشته شده از بین می‌رود. در مناطق دهنده ترمیم مناطق برداشت مو آغاز می‌شود.
  4. در ۱ الی ۴ هفته : در مناطق گیرنده چون فولیکول ها وارد فاز استراحت می‌شوند موهای پیوند شده دچار ریزش تدریجی می‌شوند. در مناطق گیرنده قرمزی جزئی دیده می‌شود.
  5. ۲ الی ۴ ماه بعد: در این مرحله ممکن است که فرد در قسمت گیرنده شاهد تغییراتی از جمله ریزش مقداری از موهای اولیه پیوند زده شده باشد. همچنین این احتمال وجود دارد که موهای شما کم پشت شود.به این حالاتی که ایجاد می‌شود شوک می‌گویند. کاملا طبیعی است که این اتفاق برای موهای کاشت شده بیفتد و در قسمت‌های گیرنده قرمزی به طور کامل از بین می‌رود و نقاط دهنده به طبیعی ترین ظاهر خود برمی‌گردند.
  6. ۴ الی ۶ ماه: در منطقه گیرنده موهای پیوند زده شده به طور نازک شروع به خروج از پوست سر می‌کند.
  7. ۶ الی ۸ ماه: موهای خارج شده در منطقه گیرنده از پوست سر شروع به رشد می‌کند. اگر بی حسی پوست سر ادامه داشته باشد باید حتما در این مرحله رفع شود.
  8. ۵ الی ۱۰ ماه: همه یا بعضی از موهای سر که بر اثر شوک شروع به ریزش کرده بودند دوباره رشد می‌کنند.
  9. ۱ سال بعد: در طی این مدت ۹۰ الی ۱۰۰٪ رشد نهایی صورت گرفته است.
  10. ۱ الی ۲ سال بعد: تراکم در طول این مدت در ناحیه گیرنده افزایش می‌یابد و مو به حالت عادی خود باز می‌گردد.

چه تعداد گرافت در کاشت مو به روش fit می توان استخراج نمود؟

تعداد گرافت های استخراجی بسته به بانک مو در ناحیه پشت سر دارد و اگر فرد دارای بانک موی مناسبی باشد می توان 1500 تا 2000 عدد فولیکول مو استخراج کرد.

به طور کلی در اینپلنت مو به روش اف ای تی می توان نیمی از فولیکولی های دور سر فرد را برداشت و در ناحیه مناسب آن کاشت. ولی زیاده روی در این امر می‌تواند شما را با مشکل مواجه نماید و باعث کم پشتی موها در اطراف سر خود خواهید شد. در پیوند مو به روش اف ای تی برداشتن موی نازک و ضعیف امری کاملا اشتباه می باشد و به سرعت به طور کامل ریخته و از بین می‌رود.

در روش اف ای تی برای این که بانک موی سر به طور کامل از بین نرود از برداشتن موها با الگوی یکی در میان استفاده می‌شود و استفاده از روش ترکیبی به جای اف ای تی بهتر می‌باشد زیرا می توان با برداشتن قسمتی از سر از تمام فولیکول های آن استفاده نمود ولی بیشتر افراد به دلیل ایجاد خط رویش طبیعی و حجم کم فولیکول ها از روش اف ای تی استفاده می‌نمایند.

در طراحی خط رویش فرد باید به نکاتی از جمله سن فرد، ترکیب اعضای صورت و میمیک صورت دقت نمود و همچنین از کاشتن مو در یک راستا خودداری نمود زیرا خط موی طبیعی افراد نیز در یک راستا نبوده و کمی نامنظم می باشد فولیکول های برداشته شده با زاویه 30 درجه به سمت بالا کاشته می‌شوند.

2 فاکتور مهم در زمینه اینپلنت مو به روش اف ای تی عبارت است از:

انتخاب یک متخصص کاشت مو با تجربه

مهمترین بخش اینپلنت مو پزشک متخصص و با تجربه می‌باشد سعی نمایید به دلیل ارزان بودن پیوند مو زیر نظر یک پزشک بی‌تجربه پیوند مو را انجام ندهید زیرا نه تنها نتیجه خوبی را از کاشت طبیعی مو دریافت نمی‌کنید بلکه باعث از بین رفتن بانک موی شما می‌شود.

بیشتر افراد به دلیل زمان بر بودن این روش از افزایش خطای انسانی و خستگی متخصص خود رنج می‌برند به همین دلیل بهتر است اینپلنت مو طبیعی به روش اف ای تی با استفاده از ماهر ترین و با تجربه ترین پزشک صورت گیرد.

یکی از نکاتی که در انجام این عمل بسیار مهم و ضروری می‌باشد انتخاب یک متخصص اینپلنت مو با تجربه می‌باشد زیرا ممکن است با عدم انتخاب درست صدمات جبران ناپذیری از جمله ماندن جای سوراخ پیوند مو در محل دهنده و اسکار باقیمانده از دست نگهدارنده ها و بانک مو رخ دهد.

این عمل نیازمند پیگیری ها و گذراندن جلسات مکرر برای ادامه درمان است و اما چه بسا افرادی بودند که به دلیل عدم مهارت پزشک متخصص در محل دهنده نیز موهای خود را از دست داده اند صرفا به این علت که حذف و پیوند پیاز و ریشه مو به دلیل عدم وجود خون انجام گرفته است.

در این مورد نه تنها موی فرد از بین می‎‌رود بلکه موهای کاشته شده نیز رشد خود را به طور کامل از دست می‌دهد. بنابر این در هنگام انجام این عمل باید نهایت دقت را در خصوص پزشک و مراکز تخصصی پیوند مو داشته باشید.

برنامه روزانه 

یک برنامه روزانه برای متوقف کردن ریزش مو و تقویت موها بعد از پیوند مو امری ضروری می‌باشد تا نتیجه نهایی  اینپلنت مو حس خوشایندی را در شما ایجاد نماید.

استفاده از محلول ماینوکسید در روز 2 بار و یا استفاده از قرص فیناسترایید می تواند به شما در این زمینه کمک نماید. به این نکته توجه نمایید قرص فیناسترایید موارد منع مصرف زیادی دارد و حتما باید زیر نظر پزشک متخصص استفاده گردد زیرا این دارو برای بانوان ممنوع می‌باشد و برای آقایان متاهل نیز در شرایط خاص نباید استفاده گردد.

اگر از نظر هزینه ای مشکل نداشته باشید می توانید برای تقویت موهای خود از روش مزوتراپی و لیزرتراپی برای تقویت بهتر موهای خود استفاده نمایید البته این امر نیز زیر نظر متخصص خود باید صورت گیرد زیرا در مواردی اصلا احتیاج به این امر نبوده و با ویتامین های خوراکی می‌توان موها را تقویت نمود.

ویتامین C برای رشد موها موثر می‌باشد و یکی از داروهایی می‌باشد که بعد از اینپلنت مو به شما توصیه می گردد این ویتامین با افزایش جریان خون در سر به رشد موها کمک می‌نماید.

ویتامین c بهترین ویتامین اینپلنت مو محسوب می‌شود که با خون رسانی به فولیکول های مو سبب رشد و افزایش آن ها می‌شود و به تولید کلاژن در مو کمک شایانی می‌نماید.

تورم و قرمزی سر مراجعه کننده بعد از اینپلنت مو را نیز کاهش می دهد علاوه بر قرص تجویز شده می توانید از منبع طبیعی نیز آن را دریافت نمایید. منابعی که دارای ویتامین C هستند عبارتند از: کیوی، آناناس، توت فرنگی، پرتقال، فلفل، انبه، لیمو، گوجه و… .

مصرف پروتئین به دلیل این که خود مو از تارهای کراتینی که خود یک پروتئین محسوب می‌گردد تشکیل شده است، برای تقویت موهای کاشته شده بسیار مناسب می‌باشد. مصرف گوشت، غلات، حبوبات، لبنیات برای تقویت موهای کاشته توصیه می‌شود.

سعی نمایید مصرف نمک و شکر را بعد از اینپلنت مو قطع و یا کم کنید. بیشتر غذاها نمک کافی بدن را تامین می‌نمایند و اگر برای مصرف شکر و قند اسرار می‌ورزید بهتر است از نوع طبیعی آن یعنی شکر قهوه ایی و نمک دریایی استفاده کنید.

نکات مهم در کاشت مو به روش fit :

دکتر پیوند مو به زاویه قرار گرفتن تیغه ها در جلوی سر زیباجو دقت زیادی می کند زیرا زاویه رشد فولیکول های مو در آینده بستگی به زاویه قرار گرفتن تیغه ها در پوست سر دارد.

طراحی خط رویش موی جدید هم از دیگر نکات مهمی است که جراح با دقت زیاد این کار را انجام می‌دهد تا فرد در آینده شاهد خط رویش کاملا طبیعی و زیبا برای موهای خود باشد.

 چه کسانی داوطلب خوبی برای کاشت مو به روش fit هستند؟
چه کسانی داوطلب خوبی برای پیوند مو به روش fit هستند؟

 چه کسانی داوطلب خوبی برای کاشت مو به روش اف ای تی هستند؟

افرادی که بانک موی خوبی در ناحیه پشت سرشان دارند و طاسی آنها بیشتر مربوط به جلوی موهای آنها می‌شود، داوطلبان خوبی برای پیوند مو به روش اف ای تی هستند.مردانی که بیش از 5 سال از طاسی سر خود رنج برده و به دنبال راهی برای ترمیم موهای از دست رفته می‌باشند. زیرا برخی از ریزش موها موقتی بوده و پس از گذشت مدتی موها مجددا رشد خواهند کرد.مردانی که از اینپلنت مو انتظارات واقع بینانه داشته و از تمامی احتمالات و عوارض جانبی ناشی از hair transplant مطلع می‌باشند.

زنان و یا مردانی که به دلایلی نظیر سوختگی موهای خود را از دست داده و خواستار تقویت رشد موهای طبیعی خود می‌باشند.

افرادی که به دلایلی مانند لیفت صورت دچار ریزش مو و کم پشتی مو شده اند.

به افرادی که کاملا طاس هستند و بانک موی خوبی ندارند، روش های دیگری پیشنهاد می‌شود زیرا در اینپلنت مو به روش اف ای تی حتما باید فرد موهای پرپشت و خوبی در ناحیه پشت سرش داشته باشد.اهمیت زیاد موهای پشت سر هم بخاطر این است که موهای این ناحیه نسبت به سایر نواحی، در برابر تغییرات مقاوم تر هستند و ریزش کمتری هم دارند.

کاشت مو به روش fit ، مزیت های زیادی را بدنبال دارد از جمله :

  1. اسکار خطی یا نواری به جا نمی‌گذارد و نقاط استخراج فولیکول ها بعد از مدتی تبدیل به نقاط سفید می‌شوند و زیر موها مخفی می‌شوند، بطوری که هیچ اثری از آنها در سر فرد دیده نخواهد شد.
  2. نیازی به برش و بخیه ندارد.
  3. پیشرفته ترین روش پیوند مو در جهان می باشد.
  4. نتیجه نهایی بسیار طبیعی می‌باشد.
  5. پوست محل کاشته شده بدون فرورفتگی و برجستگی می‌باشد.
  6. زمان این روش نسبت به بقیه روش ها کوتاه تر است.
  7. با رعایت نکات بهداشتی، ریسک ابتلا به عفونت هم وجود ندارد.
  8. مراجعه کننده سریع تر بهبود می یابد.
  9. فرد پس از پیوند مو، دردی را احساس نخواهد کرد.
  10. پس از اینپلنت مو، متقاضی می‌تواند موهایش را کوتاه نگه دارد.
  11. با پیوند مو به روش FIT، خط رویش موها کاملا طبیعی هستند و موهایی پر پشت و زیبا را برای زیباجو به ارمغان می‌آورد.
  12. کاشت مو به روش اف ای تی، روشی غیر تهاجمی است و در اکثر موارد هم فرد و هم خود جراح، از نتایج اینپلنت مو کاملا راضی هستند.
  13. بعد از 6 ماه می‌توان دوباره به اینپلنت مو پرداخت و ناحیه کاشته شده را پرپشت تر نمود در صورت نیاز می‌توان با تکرار جلسات موها را پرپشت تر نمود.

اما یکی از بهترین مزایای پیوند مو به روش اف ای تی افزایش اعتماد به نفس مخصوصا در بین آقایان می‌باشد. برخی از افراد به دلایلی نظیر بیماری، افزایش سن، وراثت و استفاده از غذاهای مصرفی ناسالم مانند فست فودها دچار ریزش مو شده اند و به همین دلیل دچار شرمساری شده و احساس نارضایتی از وضع موجود خواهند کرد.در این زمان با کاشتن مو، فولیکول های مو تقویت شده و شاهد رشد مجدد موهای خود خواهند بود.

 عوارض کاشت مو به روش fit

عوارض پیوند مو مثل درد، ورم، قرمزی و ریزش موها در هفته های اول، در همه ی روش های اینپلنت مو وجود دارد و کاملا طبیعی هستند؛ موهای جدید در ماه سوم شروع به رشد می‌کنند و بعد از 6 الی 12 ماه می‌توان شاهد رشد کامل موهای جدید در سر مراجعه کننده بود.

در اینپلنت مو به روش اف ای تی، می‌توان بین 1500 الی 2000 تار مو را از محل اهدا کننده به محل کاشت انتقال داد و البته این تعداد بستگی به خصوصیات خاص موهای اهدا کننده (مثل قابلیت ارتجاعی پوست سر و تراکم فولیکول ها)و… دارد.

در مواردی که فرد موهای زیادی در پشت سر خود نداشته باشد و از این روش برای اینپلنت مو استفاده کند، احتمال کم پشت شدن موهای پشت سرش هم وجود دارد.

مراقبت بعد از کاشت مو به روش fit

زیباجو باید از تمام داروهایی استفاده کند که پزشک پیوند مو برایش تجویز کرده است.

هرگونه ضربه تا 4 الی 6 روز پس از درمان، می‌تواند موجب صدمه و آسیب به فولیکول های مو شود. فرد می‌تواند برای جلوگیری از وارد شدن فشار زیاد به سرش، چند بالش را در زیر شانه هایش قرار بدهد. البته سر باید در زاویه 45 درجه قرار بگیرد.

برای به حداقل رساندن تورم ناشی از درمان می‌توانید از نوارهای چسب زیر خط مو و یا بسته های یخ استفاده نمایید.

یکی از عوامل جدایی ناپذیر از درمان های زیبایی و جراحی، درد می‌باشد. احساس درد در ناحیه اهدا کننده و گیرنده حتی با وجود تزریق بی‌حسی تا یک هفته پس از درمان عادی بوده و قابل پیش بینی می‌باشد.

فاکتورهای زیر از عوامل تشدید کننده درد پس از درمان می‌باشند.

  1. وجود خش و زخم بر سطح پوست
  2. خونریزی
  3. عدم تزریق بی‌حسی کافی
  4. زخم های بزرگ

اگر پس از گذشت دو هفته همچنان احساس درد همراه با تب، قرمزی و ترشحات داشتید، به پزشک خود اطلاع دهید زیرا می‌تواند باعث ایجاد عفونت شده و عوارض جانبی بعدی را شامل شود.

همانطور که گفته شد، یخ ساده ترین درمان خانگی برای کاهش درد می‌باشد اما علاوه بر یخ می‌توانید از داروهای غیر استروئیدی و سایر مسکن ها نیز استفاده نمایید.

همچنین برخی از پزشکان به انجام ماساژ در منطقه اهدا کننده توصیه می‌کنند. این امر موجب افزایش گردش خون و در نتیجه افزایش بهبودی در فرد خواهد شد.

بلافاصله و چند روز پس از درمان استفاده از کلاه و سایر پوشاک کلاه دار خودداری نمایید. اگر احساس خارش دارید، از لمس و خراشیدن پوست سر خودداری نمایید زیرا موجب از بین رفتن و نابودی پیوندهای انجام شده در اینپلنت مو خواهد شد.

در روز اول پس از درمان، سعی کنید پوست سر خود را خشک نگه دارید تا سریعتر بهبود یابد. اطراف ناحیه درمان شده را تمیز نگه دارید. ممکن است پزشک برای عدم عفونت کرم های موضعی آنتی بیوتیک تجویز نماید حتما این داروها را تهیه کرده و استفاده نمایید.

زیباجو می‌تواند بعد از گذشتن دو روز، برای چکاپ و شستشوی سرش به متخصص مراجعه کند. در مواقعی که بیمار خودش می‌خواهد موهایش را بشورد، حتما باید از شامپو بچه استفاده کند.

متقاضی نباید در معرض نور شدید آفتاب قرار بگیرد. 2 هفته بعد از پیوند مو، فرد می‌تواند فعالیت های ورزشی را انجام بدهد و به استخر و سونا برود.

همچنین از انجام فعالیت هایی نظیر بسکتبال و فوتبال که با تماس بدن همراه می‌باشند تا یک ماه ممنوع خواهد بود.

به زیباجو توصیه می‌شود تا هفته اول از مصرف الکل، سیگار و قلیان خودداری کند زیرا بر روی نتیجه پیوند مو تاثیر منفی می‌گذارد و موجب عدم خون رسانی به پوست سر خواهد شد. در نتیجه گردش خون مختل شده و زخم ها دیرتر بهبود می‌یابند.

 هزینه کاشت مو به روش fit :

عمده هزینه ناشی از پیوند مو به دستمزد پزشک متخصص بستگی خواهد داشت. برخی از افراد با توجه به تخصص و شهرت خود، میزان هزینه بیشتری از مراجعه کننده دریافت خواهند کرد. همچنین هزینه های کلینیک و کادر همراه پزشک، هزینه بی حسی مورد استفاده و محل جغرافیایی انجام اینپلنت مو نیز بر هزینه ها تاثیرگذار خواهند بود.

ممکن است قبل از انجام درمان، متخصص تعدادی آزمایش تجویز نماید که این آزمایش ها تنها برای تایید صحت سلامت شما می‌باشند. هزینه های این آزمایش ها را نیز در نظر بگیرید.

برخی از افراد پس از انجام hair transplant دارای کمی درد هستن که ممکن است متخصص برای کاهش درد، تعدادی مسکن تجویز نماید همچنین برخی از پزشکان برای نتیجه دهی بهتر درمان، از قرص و داروهایی نظیر فیناستراید و ماینوکسید استفاده می‌کنند.

اگرچه این داروها مورد تایید سازمان غذا و دارو آمریکا بوده و می‌تواند عوارض جانبی مختص به خود را نیز به همراه داشته باشند. به همین دلیل از مصرف خودسرانه و بدون توصیه پزشک پرهیز نمایید.

فیناستراید تنها برای استفاده مردان بوده و زنان قادر به استفاده از آن نمی‌باشند اما استفاده از ماینوکسید هم برای زنان و هم برای مردان قابل استفاده می‌باشد.

جهت استعلام هزینه پیوند مو به روش اف ای تی می‌توانید به صورت حضوری در کلینیک کاشت مو رز جهت مشاوره و آگاهی از هزینه پیوند مو به روش fit حضور پیدا کرده و یا از طریق شماره تماس که در انتهای مطلب ذکر شده است با مشاوران با در تماس باشید.

” کلینیک تخصصی پوست و مو رز” با پزشکانی مجرب و متخصص و دستگاه های پیشرفته، خدمات کاشت مو به روش fitرا هم به مشتریان گرامی خود ارائه می‌دهد. در کلینیک پوست و مو، هدف ما رضایت شما مشتریان عزیز است.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد کاشت مو به روش fit ، با شماره 02144067005 تماس حاصل فرمایید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *